Alla ätstörda

Jag kollar på Emma Chamberlains youtube. En  vlogg där man får se hennes dag. Hon är i new york och flyger hem till hennes hus i LA. Hon går omkring i det stora huset, gör kaffe, gör egen nötmjölk. Det enda hon äter är ekologisk poppad majs, hon trycker in en stor näve och säger förtjust att det är det godaste snackset hon vet. Jag rynkar på näsan. Fnyser. Sen får man se hennes smala fingrar tillreda en espresso av bönor från hennes egna varumärke. Klipp till att klockan är 5 på morgonen och hon går upp för att åka på ett träningspass. När hon kommer hem dricker hon en till kaffe. Äter några bär, det godaste hon vet. De som känner till Emma Chamberlain vet att hon älskar kaffe, bär (främst jordgubbar) och även croissanter (som hon nog oftast bara tar en tugga av). Lite senare i videon provar hon ett par jeans hon precis köpt, säger att de är så bra för de sitter löst så man behöver inte knäppa upp knappen efter en stor middag.
Jag tror inte Emma Chamberlain nånsin äter en stor middag. 
Hon är en av världens största influencers. Kanske är hon så populär för att hon är så smal. Kanske blev hon så smal för att hon är så populär. Jag stänger ner youtube och känner en stark sorg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0