Är den första kärleken den sista?

Det var svart ute. Vi satt i din mammas lilla bil och höll varandras händer. Utanför fönstren lös lysrör och rödljus upp gatorna som annars hade varit så mörka. På din befallning satte din mamma på en skiva med en man som sjöng om ett UFO. Det var ett förtrollande vackert pianospel och jag kunde inte, fast du gav mig så många gissningar, komma på vem det var.


Nu vet jag ju förstås vem det är.

sedan vi var 17 år

Min kärlek har åkt till london och stannar där i en vecka. Tråkigt att fira nyår utan honom!
Fast nyår kanske inte är så viktigt..

no one's gonna love you

Ambivalent. Vilket ord som tycks förfölja mig hela tiden. Ambivalenta Agnes, stavar jag rätt nu förresten?
Det betyder att man är splittrad känslomässigt, eller nåt. Jag undrar hur alla ord uppkom, varför det heter korv på svenska och sausage på engelska osv.
Varför heter det Ambivalent? Varför måste allt ha ett eget ord? Kan man inte bara säga att man är känslomässigt splittrad?

Vi pratade om varför vissa människor handlar som de gör, och hurvida fri vilja existerar eller inte. Kan man alltid styra över sitt egna liv? Gör människor alltid det som de sjävla anser är rätt? Eller handlar de utifrån andras vilja?

LÄNGESEN VA!

Jag är lite kär.
Det är jul.
För första gången på länge anser jag att mina föräldrar är dumma i huvudet.
Jag är lite kär.

TIDEN LÄKER ALLA FUCKING JÄVLA KUKSUGARSÅR

”Tiden läker alla sår? Om jag hittade han som kom på detta uttryck, skulle jag sparka honom hårt i magen. Jag skulle knäcka hans käkben mot trottoarkanten och hoppa så hårt på fötterna att de tillslut skulle börja skramla. Jag skulle rycka bort alla ögonfransar och allt hår från hans huvud. Jag skulle göra stora hål i hans handleder och sedan lämna honom med orden. ”Ta det lugnt, tiden läker ju alla sår”.”

jag går i säng med..

Någon sa något väldigt fint till mig i helgen. "Bara för att kärleken tar slut mellan två personer betyder det ju inte att den försvinner. Kärleken som helhet kan inte dö."
Men visst måste det vara lättare för någon att säga så, om denne aldrig fått sitt hjärta krossat?

don't you know love is stronger than jesus



Jag vet inte vad jag tycker om det här, men jag vet att jag älskar Nina!

Lonesome swan, tell me what is wrong

Just när jag var som tröttast på alla brittiska rockband kommer Glasvegas.

lyssna på hoppfulla poplåtar

Okej jag fångade inte dagen alls. Istället gömde jag mig nästan lite..

RSS 2.0