Under en dunjacka

Jag såg dig på dansgolvet. Det var sent, klockan var kanske halv fyra. Jag hade druckit sedan klockan nio och nu var jag långt inne i fylledimman. Jag kände mig oövervinnelig och skitsnygg. Därför så stirrade jag tillbaka när jag såg att du kollade på mig. Höll kvar blicken länge, bara för att jag kunde, jag vågade, jag brydde mig inte.

Nästa gång vi ses är jag nervös och inte alls lika säker i min kropp. Jag snubblar och spiller och skrattar nervöst. Jag vågar inte se in i dina ögon för länge, några sekunder där och jag blir yr. Du är så vacker, du påminner mig om någon. När vi sagt hejdå fantiserar jag om vår första kyss. Rodnande går jag upp för ett snöblaskigt Götgatan.


har du tändstickor? ja tillräckligt om du vill bränna ner stockholm

Jag är på väg till jobbet. Det är grått, kallt, mörkt och regnigt. Jag kan inte ha på mig något fint för jag måste ha långkalsonger och tusen tjocktröjor för att inte frysa. Stockholm är helt naket nu.
Jag har drömt om dig varje natt. Att jag kysser dig eller att jag ser någon annan göra det. Båda är lika smärtsamma, jag vaknar på natten och vrider mig. Kan inte somna om. Jag vaknar på morgonen och griper tag i kudden grinar illa och känner en saknad så djup som jag vet inte vad. Den försvinner lika snabbt som den kom, det är som att en blixt slår ner i mig. Jag måste skriva om det här för då blir det lite mindre, hoppas jag.

kalla jävla skit dagar

Jag fryser varje dag, inne eller ute spelar ingen roll. På jobbet finns det en man som hatar mig, han himlar med ögonen om jag ställer en fråga och låter dryg i allt han säger. Fy fan för dig! Vill jag säga. Jag försöker för i helvete göra mitt allra bästa och jag sliter som ett djur! Får ingen respekt av någon! Sen så ser du sådär nedlåtande på mig din jävla idiot. Tänker att jag ska smälla i en dörr och gå ut från skolan och aldrig mer komma tillbaka. Ringa lärarförmedlarna och säga ATT NI KAN DRA ÅT HELVETEEEEEEEEEEE!
 
Jag har också en tanke om att jag låser in mig och bara skriver. Gör något jag kan vara stolt över, något jag kan få spela in och göra på bara mitt sätt. 

om jag var hon

Du dansar, du ser inget annat än dans. Alla dansar omkring dig och jag vet inte var jag står, för jag dansar inte men jag ser dig så bra. Du är det snyggaste jag sett, allt hos dig är fint. Ditt hår slänger fram och tillbaka i takt med musiken och jag ser allt, alla tjejer som också dansar, som vill in i din sfär. Jag kan inte se på dom länge, det är så smärtsamt. Hatar dom redan, hatar deras dans och deras fula kläder.
När jag går hem tänker jag på att du kysser henne som du kysst mig. Samma varma läppar möter hennes. Jag gråter och gråter slänger mig i sängen och tänker att jag hoppas i alla fall att du blir lycklig. För jag har fan aldrig känt mig mer olycklig. 

kärleken bryr sig inte

Har skinnpaj och känner bara fuck allt!!!!!!

RSS 2.0