jaa så är det

Minns att ni alltid satte upp mitt hår och jag undrade eftersom att de andra oftast ville ha det utsläppt i mittbena och du sa "men vi måste ju framhäva din features darling!". Jag bara står och stirrar i spegeln och undrar, undrar, vilka features?

Tänkte på dig idag igen. Kändes så konstigt, inte pirrande utan mera som att något torktumlades i min mage.

yeasayer

So you're wishing that you never did all the embarrassing things you've done and you're wishing you could set it right
And you're wishing you could stay the night
But then I go again, wishing never solved a problem
If you wanna get it big time, go ahead and get it get it big time

And give it give it give give it give it until you just can't give it no more.

come let me love you

Såg precis I killed my mother och åh. Jag älskar bra film och blir kär i unga genier!

please

Tänker på alla de gånger som mitt rum varit vårt universum. Alla de gånger då det inte funnits något annat, de gånger då världen suddats ut och vi har bara sett varanadra. Rullgardinerna nerdragna och tv:n på men det spelar ingen roll. Det var aldrig tänkt att det skulle kännas så, det hände bara.
Som att stå på scen, förstår du? När man är så närvarande att det inte existerar något annat! Man förstår det aldrig förrän efteråt.

Nu sitter jag här så medveten om världen runt omkring mig och lyssnar på zoey deschanels röst när hon sjunger "I don't like you but I love you" och tänker på alla de ställen jag skulle kunna vara på istället.
När jag faktiskt sitter mitt i vårat gamla universum.

gifter mig med wes anderson och conor oberst och gör en film med fint soundtrack

Jag försöker så mycket. Försöker vara duktig i skolan duktig hemma, söt snäll och trevlig försöker vara alla till lags försöker att vara så snäll och ödmjuk som möjligt. Försöker att inte ljuga eller dömma eller vara lat. Försöker att träna att städa att gå ut med jack. Försöker att spela gitarr och hjälpa andra människor försöker lyssna och vara empatisk sympatisk telepatisk..

they are empty


sundays

Folk säger att jag är lik en tjej i idol och det regnar så mycket och vid kvart i tre är det svart utanför fönstret. Jag sjunger dance dance dance och betonar a:et och Katta spelar på dragspelet.
Hemma ställer mamma in lax i ugn och pappa äter chips läser bok dricker whisky.

hallelujah!

Är så ledsen över att allt blev såhär. Nerbrutet. Det är så konstigt att man aldrig märker förrän man är mitt i? Att man aldrig ser något komma emot en. Kanske blundar jag för mycket.
Det är dåligt, jag är oförberedd och halkar och slår mig.

vill se dig le, älskade


duärmittalltDUÄRMITTALLT

Förlorar jag dig förlorar jag allt. Det kanske låter extremt men du är handen som håller mig fast som plockar upp mig och tar hand om mig smeker mig. Varför är du ledsen? Allt är upp och ner och jag har ljugit, vad är det för vän? Hur ska du kunna förlåta mig. Vi som brukade prata så länge om hur det ska vara, vänskap, och nu har jag brutit allt.
Jag vill säga att jag förstår dig att jag ser dig att allt inte är som det ska. Men du undviker och skrattar och ler men vi ser ju! Att långt in är något trasigt.. Allt jag tänker på är när vi sprang hand i hand tidigt tidigt på morgonen i dimman och skrattade. När vi satt i fönstret och lyssnade på new slang och du grät. När han kysste mig för första gången i ditt rum, du ordnade allt så fint.
Allt jag kan tänka på är hur mycket jag älskar dig och hur ont det gör att se dig så här.
Hatar du mig går jag under.

you bury me youuuyouuu you destroy me

Åh jag satt på tåget och lyssnade på come on skinny love just last the year tittade ut genom fönstret och det var så varmt. Mina ben var bruna och håret långt och solblekt och det pirrade så mycket. Jag hade köpt choklad men kunde inte äta den för jag var så nervös. (Den blev kvar i min tygpåse veckan ut och smälte liksom i förpackningen och sen stelnade den igen, helt krokig) Jag läste extremely loud and incredibly close, läste nästan ut den under den långa tåg och bussresan. När jag la benen ovanpå varandra så klibbade de ihop för det var så varmt men det gjorde inget för jag var så sprudlande glad och fylld av förväntningar.

sluta aldrig

"Hej. Jag är i stockholm"
Du är så tokig. Jag älskar det.

jag gör vad som helst för att få ditt liv att verka bättre

Jag vill bara säga att om du sitter ensam och ledsen vid slussen med massor av tid att döda, tveka inte att ringa mig. Du kan komma upp till mig och jag kan koka te och så kan du säga att du mår bra fast jag vet att det inte är så. Du kan säga något ironiskt om mina föräldrar och jag kan berätta om att jag skiter i filosfin och att jag kan filosofera utan att behöva redovisa om det. Sedan gör jag så att du mår bra, trollar, och så förstår du på något sätt hur bra och fin du är och hur mycket livet kan ge dig och hur mycket du betyder för alla som finns i det.. ditt liv.
Jag vill att du ska se!


jag är vaken hela natten kom när du vill!

Vi spinger genom stormen och jag faller hela tiden men du är alltid tätt bakom och lyfter upp mig igen
Sluta aldrig lyfta upp mig.

hösten nu och jag gillare


jag älskar dig!

"Om du tar dig tid

att skriva, rita och allt

så ska du se

att allt som finns kvar är ångesten

för den finns alltid kvar

men åtminstone gör du något vettigt med den"


RSS 2.0