suddig


jag blir lite darrig

Jag har sovit en knapp timma inatt, men det är bannemig värt det! Hur ofta får man pussa på jokern?
Vid halv sju åkte killarna till London och jag och Hanna promenerade till Saltsjöbanan en dimmig men varm höstmorgon. Vi skuttade lite och skrattade mycket. Vi köpte bröd och lussebullar av en kille som stod vid slussen och åt största frukosten hemma hos mig, sedan somnade vi ihopkrupna i min säng vid 8.
12 vaknade vi och åt lite igen.


Ett konstigt men underbart dygn.

jag är över nu, jag är över dig!

Jag var 14 år och jättekär. Världen stod stilla när du rörde mig och det gjorde du. Ofta.
Du älskade death cab. Eller nej, du älskade ju Oasis. Nej! Det där konstiga bandet som rappade lite och hade olika slipsar.
Du älskade mig.
Det fanns en broschyr på erat badrumsgolv med en clown på. Det stod panikångest med stora svarta bokstäver.
Jag var bara en röst på en telefon och du låste in dig på toaletten och din mamma sa åt mig att du var där inne.
Jag tyckte så mycket om din mamma.




jokern

Jokern


NU SKA VI DANSA EFTER MIN PIPA!!!!!!!



NU SKA VI DANSA EFTER MIN PIPA SEN SKA VI DANSA EFTER DIN PIPA!

jag mår bra

Jag mår bra. Jag sitter och gråter till de sämre Håkan låtarna och vet inte ens varför. Eller jo, för att jag inte får gå en fin modevisning (i gallerian) och för att jag inte har någon nacke att strycka min nästipp emot (jag hade en sån bra dröm inatt).
IMORGON SKA JAG DANSA MED POJKAR I KILT OCH TYLLKJOL OCH FÖRHOPPNINGSVIS INTE SPRAYA RÖD FÄRG PÅ MATTAN!
Jag kunde ha dansat med lockiga killar idag/natt men jag valde att stanna hemma och gråta lite. Jag längtar efter julen.

maskrad - mask e rad - maskorad

Jag har skolkat från matten och mina föräldrar vet. Jag tror att jag är den som är mest besviken på mig. Det enda som saknas är att jag super skallen av mig på lördag och blir hög på söndag och hoppar av skolan på måndag.
Fast på måndag är det lov.
(Jag hoppas att "John" kommenterar "öh fan vad töntig du är ofta du blir värsta pshyco för att ha skolkat från matten nån gång hahaha skaffa dig ett liv för i helvete". Älskar dig johnny boi, älskar att du inte ser ironin ens när den ligger som en tjock dimma framför dina ögon)

TEATER!

Jag vet inte vad jag har gjort med min blogg. Allt jag vet är att jag såg en pjäs idag (Petra von Kants bittra tårar) och när Petra bröt ihop över Karin var allt så trovärdigt. Det är sjukt, som om hon hade observerat mig få mitt hjärta krossat. Jag ville gråta lite, men inte ens en ynka tår föll.


Jag har kommit på att typ 80% av all tid i mitt liv ägnar jag åt teater, och ändå vågar jag fortfarande inte säga att jag vill bli skådespelerska. Argh.

lisen pousette bor väldigt fint fast inte på samma väg som franska skolan


and a girl like I could ever try

uuughhhgrhg.

jag kanske ska börja blogga på riktigt


haha

"I did my Swedish duty and the first two words in Swedish I tought my Aussie boyfriend was "fika" and "lagom". He is now very fond of fika and overuses the word, telling me he had "bbq fika" yesterday. I had to explain that fika and bbq are two different things.."

jag är inte desperat bara lite ensam

Visst önskar jag ibland att föräldrar var mer förstående när man stövlar in kl 4 en fredagsnatt och att jag kunde se något lockande i att lämna dig på gatan utanför eftersom jag vet att helvetet bryter ut om de skulle hitta dig i min säng så jag undrar, kan du inte hoppa ner i min ficka?

att promenera på upplysta gator och slippa nerspydda soffor eller tvärtom



Born to multiply or born to gaze into night skies when all you want's one more Saturday.


jag är så dålig

Idag gick det bara så fruktansvärt dåligt på improvisationen. Dumma teater.

Imorgon är det i alla fall electro och fekke och malin. Finaste Malin.

vi står på ett led mot en framtid som ingen kan se

Om vi kan förvinna in i varandra behöver vi inte se oss själva då? Kan vi bara få en kort sekund utav värme.
Kanske två.


 

 


I need you so much closer x10

Håller på att leta musik till min och Vilmas etyd. En etyd är ett tyst skådespel, för er som undrar.
Den kommer att handla om människans blindhet och de 7 dödssynderna, det låter väl intressant? Sedan så toppas det med lite Sigur Rós.


och du ska inte tro att du är något!


RSS 2.0