Here is London

I London var allt annorlunda. Där behövde man inte köa men man måste stå på listan och man behövde inte betala för det gjorde killarna så gärna. De köpte bord skumpa shots jordgubbar is vodka cranberry juice redbull och öl och allt vad du ville ha. Kanske försökte de köpa dig. Tjejerna var lättklädda eller fulklädda för de hade trasiga jeans eller uggs, ibland såg man någon kort tight lycra klänning.
Vi bodde så fint. I Chelsea där alla sa att det var dyrt och exklusivt, men vi hängde ju på Kosmopol. Vi ville betala men fick inte. Jag saknar det redan. Jag saknar staden, jag saknar parkerna jag saknar folket jag saknar vårt rosévin och våra dorritos. Jag saknar drinkarna och danserna.

imorgon: LONDON

LONDON BABY!

dududududududuud

Vad gjorde jag egentligen innan dig?

landet

Du var så fin där, alldeles blöt i håret och med handduken runt höften.
Tänk att vi hamnade här, ensamma på en gräsplan i min gamla hemort. Du som är så ny.
Jag vill bara gråta för jag känner så starkt nu. Du formulerar allt så bra.
När vi lämnar planen lyfter vi på benen extra mycket för att kunna ta oss fram i de klumpiga gummistövlarna.




När jag blir stor

Min mamma är lite sån. Hon ser smuts fast det inte finns nån, hon städar och städar även fast det kanske inte behövs.
Jag ska aldrig bli så.

here we come!

Jag kan liksom inte få nog. Det finns inget slut på den känslan du ger mig, jag faller bara djupare och djupare.
Kanske är det lite läskigt. För ibland när du testar blåa manchester jackor framför spegeln på weekday vintage avdelningen är du lite för snygg. För mig. Ja jag blir lite knäsvag.
Pirrig.

för du har tagit studenten


RSS 2.0