Alla som har lust..

... kan ju går in på jc's hemsida och kolla min reklam. Jag är faktiskt rätt stolt! 10 sekunders tv är mer än de flesta får, haha.

30 reasons to become a vegetarian



Idag är ingen vanlig dag, nej

Filip fyller år idag. Om jag var i Örebro skulle jag överösa honom med kärlek, men han får ett alldeles eget inlägg i min blogg istället, inget slår ju det!

image53


Bilden är gammal men han är lika fin för det.

Hejdå igen

Im not scared of dying I just dont want to

Idag har varit en alldeles underbar dag. Den har spenderats med ingen annan än mig själv, och pengarna har flygit runtomkring mig.
Så nu har jag utvidgat både min garderob och skivsamling.

Jag lyckades också med att bli streetstyle fotad för veckorevyn.com, så nu kan jag verkligen dö lycklig.

IMORGON SKA JAG SLÖSA ÄNNU MERA PENGAR PÅ ONÖDIGA SAKER!
PÅ TORSDAG KOMMER MALIN OCH PÅ FREDAG SKA JAG(VI) SLÖSA ÄNNU MERA PENGAR PÅ ONÖDIGA SAKER! SNART ÄR JAG I UPPE I SAMMA KLASS SOM ALLAS VÅR BLONDINBELLA!


HÄR ÄR NARROW STAIRS ALBUM COVER

image52

Hejdå

Poink

Vad less jag blir när jag ser folk som verkligen försöker vara coola men misslyckas totalt. Kanske har de en hemmagjord bandtröja fast de har stavat fel på namnet eller säger något dumt som de inte alls står för utan bara säger så för att, imponera.
Oftast är det så påklistrat att jag får lust att skrika. Men samtidigt känner jag ju medlidande.
Det som håller i längden är ju trots allt att bara vara sig själv.


Postcards from Mariefred

image50
image51

Andy

354757-49

Såg utställningen idag.

Jag dör (igen)

Jag fick 20 poäng på mitt intagningsprov hos Södra Latin.
Det är det högsta man kan få, bara så att ni vet.
Äntligen riktig bekräftelse på att jag faktiskt är duktig.


Angående JC reklamen: Såhär är det, det spelades in tre olika lsgas reklamfilmer. En som ska föreställa "indie" (den är jag med i) en som ska föreställa typ punk/ska (som visas nu) och en new rave. Alla sänds, fast i olika perioder.
Jag har ingen aning om när de börjar sända min, men sändas kommer den att göra med tanke på att jag fått betalt.
Så! Nu ska jag upp och hoppa eftersom jag fick 20!!!!!!!

I WILL POSSESS YOUR HEART

JAG LYSSNAR PÅ DEATH CABS NYA OCH DEN ÄR HELT
JAG ÄR MÅLLÖS
NU DÖR JAG
Det är precis som jag önskade! Inte something about airplanes men ändå lite det stuket, plans är som bortglömt! Hoppas hoppas resten av albumet fortsätter såhär.
Alltsåå, ett sjuukt intro på 3 minuter á la we looked like giants och Bens röst som kommer in och lite acapella typ alltså......mhhhhhhmm
Fyfan att jag ska till england och de till Arvika.

Alla som läst detta går in på deras hemsida och lyssna nu!
I will possess your heart



image48


Idag är en ny dag

Idag har jag fått så många och fina och dyra saker så jag blir helt virrig. Materiell lycka i mängder!
Glasögon, gitarr och mobil. Allt är så fint och jag är så glad! Snart är det lov och torsdag!

Nu bryter jag ihop

Jag sitter här och gråter för jag insåg just att jag inte har en aning om hur bra säkerheten när när man transporterar radoaktivt avfall eller hur man skriver en formel som beskriver atomens sönderfall.
Jag har utvecklingsamtal imorgon och antingen avgudar Jan mig verkligen eller så är han hemligt förälskad i min mamma.
En kombination kanske.
Mest av allt önskar jag att min fysiklärare plötsligt inser hur bra vi är och struntar i prov och debatter eftersom att det är så uppenbart, prov och debatt är onödigt. Varför ifrågasätta våran talang för ämnet.


Nu ska vi se om jag kan läsa mina blöta papper om kärnavfall.
Snart får jag mina glasögon.

I said you are a lady, perhaps she said


rubriken svek mig

Mamma har köpt en Ane Brun skiva som jag undersöker nu.
Jag är bara jävligt trött på hela female vocalist köreeeet. Det enda inom den genren som verkligen tilltalar mig är The Innocence mission.

När jag ser människor skratta brukar jag ofta försöka gissa vad det är som de skrattar åt.

En dold skelning

Jag har tydligen synfel. Jag är närsynt!
Det visste ni inte. Och inte jag heller om jag ska vara helt ärlig.
Waah

JC reklamen har börjat att sändas

Några filmer jag skulle vilja se:
- No country for old men
- Im not there
- Into the wild

jag


Film är sånt som man antar att alla gillar, precis som choklad, kanelbullar och jordgubbar. Det är bara så att jag tar förgivet att alla tycker om film, självklart kanske inte alla uppskattar just Star Wars eller Ghost World utan istället älskar Ett öga rött och Rosa the movie. Det finns alltid nån film som man gillar (och hatar), så är det bara.
Trodde jag tills idag.
Tydligen tycker inte min mamma om filmer.
Det är ju, crazy.

Jag har mer gemensamt med min SO-lärare än med dig

Jag och Ylva har samma favoritfilm. Ylva!
Jag blir förvånad. Kanske är Ylva bara missförstådd trots allt? Och har jag inte börja ana ett leende när hon slänger fram ett flyktigt "hej" till mig i kapphallen?
Kanske är Ylva mänsklig?

Jag tänkte på en sak

Jag skulle vilja ha någon som tänker samma saker som jag, hela tiden. Då skulle jag kunna säga massor av saker rakt ut och personen skulle ändå förstå vad jag snackade om, utan att tycka att jag låter pshyco.
Vad lätt och skönt det skulle bli att prata. Aldrig behöva berätta eller
JAA! Herrgud. Vi skulle ju inte ha något att prata om, eftersom vi tänker samma sak. Lite som tankeöverföring, det skulle typ pågå en tyst konversation. Inga ord inblandade.
Känns inte som att jag och min tanketvilling skulle spendera så värst mycket tid tillsammans när allt kommer omkring.


Pictures of success - Rilo Kiley

I can't help it you're so, beautiful

http://www.myspace.com/thisisfirstaidkit


Lyssna!


BOKEN

Jpod
Har precis läst ut denna bok, och den är underbar. Ja, helt sjukt bra faktiskt. En sån bok som man inte vill ska vara slut och som man ligger vaken på nätterna och läser.
Omöjlig att lägga ifrån sig.
Nu måste jag hitta microslavar!

Godnatt.

what's it to you

354757-45

crosses all over

Idag var en fin dag solen sken jag fick vg--- på matteprovet samtidigt som religionsprovet gick åt helvete.
Jag får hela tiden påminna mig själv om varför jag pluggar.
På måndag ska jag på en casting och jag vill så gärna ha den rollen.
Även fast jag inte tyckte om Stiegs bok.
(Förlåt Stieg)

Röd är färg precis som brun

Mina kinder hettar och jag har kommit fram till slutsatsen att jag i vissa fall kan liknas vid en karaktär i en viss tv-serie. Ganska patetisk karaktär.
Ibland kan man ju undra ifall man ska lita på ödet eller ge det en knuff i rätt riktning?
Sa jag att jag förstått på mig U2s text, with or without you? Att man varken leva med eller utan, vilket är konstigt.
Oh mitt inlägg är lika osammanhängande som dina ord var den kvällen fast ändå förstod jag precis vad du menade. Vi skulle passa i en bok av Katarina von Bredow.

Through the storm we reach the shore
You give it all but I want more and I'm waiting for you

With or without you
With or without you
I can't live with or without you

And you give yourself away
And you give yourself away
And you give
And you give
And you give yourself away

Det är svårt

Jag har ont i magen och skakar lite men jag tror att jag för en sekund sen kände lite lycka, dock försvann den lika fort som den kom. Jag vill ha mer.
Jag finner det jäkligt svårt att njuta av ett enkelt rött äpple när jag känt smaken av ljuvliga exotiska frukter som har allt man kan önska sig (av en frukt). Varför njuta av äpplet när det finns, bättre.

Döda mig

354757-44   
Jag förstår inte att jag inte får se dom. Det är sjukt och orrättvisst.

RSS 2.0