Älskar er


Utan dig slits allt

Och jag längtar som aldrig någonsin. Fast jag inte får, så längtar jag efter dina händer. Ibland ser jag dina lockar framför mig, hur jag rör om med fingrarna. Lukten när jag vilar mitt ansikte mot din nacke. Det skälver i mig, mitt hjärta slits och slits och slits itu och det är bara dina ord som kan hela. Bara dina ord som kan slita.
Jag ser ditt skratt, dina läppar, föreställer hur de nuddar mina. Kanske när vi ses på flygplatsen, kanske blir det som på film. Du springer emot mig, med blommor. Jag hoppar upp i din famn och vi kysser varandra länge. Folk reser sig upp runtomkring och applåderar, skrattar, "aaaaaaaw!". Önskar att de var lika lyckligt löjligt kära som du och jag.
Min hand i ditt hår och din hand om min midja.
Men inget blir någonsin som på film. På flygplatsen jag ska till väntar inte du. Jag får inte kyssa dina läppar och inte röra några lockar. Ibland känns det som att mitt hjärta inte får plats i mig, det skaver.

RSS 2.0