hemma

and she wants you to steal and get caught
for she loves you for all that you're not
when you're falling down

hej

Hur bra blir det inte när man kör dance dance dance på dragspel?

candide eller optimisten

Webblogg börjar ge upp. Mina bilder och inlägg försvinner för att sedan komma tillbaka och sedan försvinna igen.
Kanske är jag den enda som ser detta, kanske inte.

Idag var det regi uppspel men jag gick inte, jag satt här och skrev på vår svenska fördjupning. Det är ju minst lika spännande.

candide eller optimisten

Webblogg börjar ge upp. Mina bilder och inlägg försvinner för att sedan komma tillbaka och sedan försvinna igen.
Kanske är jag den enda som ser detta, kanske inte.

Idag var det regi uppspel men jag gick inte, jag satt här och skrev på vår svenska fördjupning. Det är ju minst lika spännande.

jaha

Nu har du skickat brev till mig, jag som trodde din röst hade tystnat. Ska jag svara? Vad ska jag skriva? Finns inget att säga. Jag var full sist vi träffades, jättefull. Hela världen snurrade och alla ord flög ut ur munnen på mig. Jag skäms, för vi skulle ju fika.
Du märkte kanske inte.
Minns att jag fick gå från florence konserten bara för att hinna i tid och så kom du ändå försent. Bästa konserten den sommaren kanske, vilka effekter de hade. Hade så gärna stannat till slutet.

Men det spelar ingen roll för jag ska riva ut alla sidor i min dagbok som är skrivna om dig (eller det som jag trodde var du) så kanske du blir glad och så kan vi fortsätta fantisera om det som verkligheten inte kan erbjuda och sätta varandras namn på det.

you think its alright


igårvad händedå

Igårkväll
Fick jag ansvar av mina föräldrar som litar på mig, önskar att jag
Inte var så naiv och blåögd, folk är idioter
speciellt när de är fulla.
det är så konstigt att jag inte lär mig att saker aldrig blir som man tänkt sig.

Jag har skurat spyor plockat fimpar och bett om ursäkt
mina föräldrar är inte arga bara ledsna besvikna får ta skit
Och jag har dåligt samvete.
Det värker i mig.

torra händer

Imorgon är det fest och du är inte bjuden
så konstigt att vi visste att det bara var yta
kunde låtsas att det fanns djup
fast nu i efterhand så säger du "men jag visste det"
det gjorde du inte
för det gjorde ju inte ens jag.

Lovar att du kommer smsa, full och kanske på f12
fråga var jag är men jag kommer inte svara!
vi var som ett one night stand utan sex
visste att inget skulle fungera men körde ändå

Jag har slutat köra. Jag tycker inte om dig.

löparö

Från i slutet av april, första resan till Löparö.



KVAR I NÅGOT JAG LÄMNAT

Ska jag berätta om den där gången vi skulle se på film
Vi såg bara varandra, fanns inget annat som intresserade även fast vi sa
Man säger så mycket, visst gör man?

Tänkte att det kanske inte fanns något bättre
Fast jag släppte dig redan då på campingen, ni vet,
när man vet att något är slut fast man låtsas, lever kvar
Försöker in i det sista för man älskar så mycket
behöver så mycket eller bara
är rädd

Sedan spelar det ingen roll hur mycket hår jag klipper eller hur många killar som tar mitt nummer och skickar noveller
För alla brev som ligger på hallmattan
alla ord som sägs
alla gitarrer som spelas på och alla sänger som erbjuds
Spelar ingen roll om det inte är dina.

Fast det är något jag aldrig skulle säga till dig.

livetsomärsåvackert

Min mamma var så vacker när hon var ung
Som tagen ur en fashion story, ni skulle se bilderna som ligger här på mitt bord. Insvept i vitt damm och lång kjol.
Elegant kanske. Smidig på ett bambi liknande sätt.
Det känns så konstigt att mina föräldrar har haft ett helt liv utan mig, de har varit kära och sårade och har haft sex och kysst och varit fulla och unga och rest och känt att världen rasat runt dem men tagit sig upp och blivit kära och glada igen och sen sårade och så har de gift sig och skilt sig och bytt efternamn och varit på begravningar mött döden i människor de älskat hejdlöst och sett nytt liv födas.
Tänk att de en dag kommer dö. Mammas skönhet kommer att dö och pappas prat kommer en dag att försvinna härifrån.
IN THE END, EVERYONE LOSES EVERYONE.

tänker

Tänker på att jag inte vill låta någon komma närmre.
Slutet gör för ont i mig! Slutet gör för ont i mig.

ikväll

Surrealism maskerad. Svårt!

min älskade vän

Jag skrattar.
Kollar på din profil i smyg när du ler.
Tänker lite extra på din skrattgrop.
Älskar att du skulle kasta tegelstenar in på kontor.
Älskar din entusiasm.
Hur du pratar om dig själv.
Jag skrattar.
Du ler snett.
Du kisar lite.
Men det är kallt.
Och du ska dricka bärs.
Undrar gör jag
för det pirrar inte längre
Gör det någonsin det?

sent för oss

Om du bara förstod hur mycket ett endaste ord från dig betyder kanske du skulle säga saker till mig oftare.

ler

Jag är fiktiv! Det förstår ni väl? Att det jag skriver oftast är påhitt, mitt liv inte ens är i närheten av alla de himlastormande känslor jag försöker beskriva här.
Även om jag tenderar att överdriva verkliga känslor också.
Nu vet ni i alla fall.

trött


dör nu

 

”Kan inte du bara stå här?”


raindrops keep falling on my head

Vill skriva om obetydliga saker som vad jag tänker ha på mig imorgon eller hur mycket halsduken som jag köpte kostade. När jag ser ut genom fönstret är himlen grå och huset mitt emot tomt.


two weeks

Älskar när löven faller av och gör marken gul röd orange när det är en blå himmel och en stor sol men ändå så kommer det rök ur munnen när man andas. Då måste man hålla händer inuti fickan och gå hem och dricka kaffe i sängen och lyssna på Thom Yorke vinylen som du köpte i Amsterdam.
Tänker låtsas som att jag inte hörde vad ni pratade om, jag blundar och pratar och dricker istället för att det är så mycket enklare. Som den där gången som du sa "jag är så rädd för att vi kysser varandra istället för att prata bara för att det är enklare så".

Jag är också rädd.

franke

Du har blivit så smal och blond och, stor. Du är klok och inte alls rastlös! Var försvann det? När försvann det?
Det känns som att jag har missat dig. Du slängde iväg mig och plockade upp mig igen och då,
då hade du förvandlats.. kanske.
Jag önskar ibland att saker aldrig förändrades. Det vore så skönt.

snygg


jag har kommit hem

Dublin.

- Smutsiga tegelhus
- Instängd värme
- Vind
- Öl
- Öl
- Öl
- Två secondhand affärer
- Teaterfestival
- Dr martens
- Stor säng och toblerone
- Trevlig och ödmjuk personal på American Apparel

hemsan

Jag har tagit sprit från min pappas spritskåp. En salig blandning ska jag försvinna in i helgen och jag tänker inte ringa någon den här gången och jag tänker definitivt inte pussa någon. Tänker bara vara lite sorglig men vet ni vad
Det gör mig inget.

närmanärungvillmanvarahög

Nu gör det inget om jag dör för nu vet jag vad mina läppar är till för, och JAG VET ATT DET ÄR FEL MEN DET KÄNNS SÅ SKÖNT

RSS 2.0