Way out!

BEIRUT TILL WAY OUT WEST! YES!

ME AND YOU, I TALK AS IF IT'S NOW BUT NOTHING IS NEW

354757-43Utåt sett kanske jag är hon som säger smarta saker ibland och är gullig när hon ler, modell och en lägenhet på söder, ambitös och glad. Egentligen är jag en spinkig plattbystad loser, medelmåttig och livrädd för alla ord som börjar på K. Hopplös när det kommer till känslor och allvarligt prat. Någon som inte klarar av att släppa taget tills du trampar på mina fingrar och inte ens då släpper jag för det är ju det enda jag har. Min klippa, om jag faller är jag ju verkligen ingenting.
Då får jag inte ens vara en spinkig och livrädd idiot.

Nu kanske ni tänker "ja hon har i alla fall självinsikt" och ja, men vad hjälper det.










Anna Ternheim sjunger så fint och klokt and she better be someone special she better be more in love than me, and if i was your brightest hour she is now as far as I can see.

Vad är en rubrik

  • Saker som irriterar mig;

    -Dubbade reklamer. Eller, allt som är dubbat. Det är fult och onaturligt, dessutom känns det alltid som att dubb-röster är extrem hurtiga.
    -Folk som pratar glatt och högljutt i mobiltelefon när man sekunderna innan hade en konversation med -personen. Man blir abrupt avbruten, dissad, för ett telefonsamtal. Något personen gärna skyltar med också.
    -Att death cab spelar på Arvika
    -Att jag inte får se death cab spela på Arvika
    -Mig själv, när jag är fullt medveten om allt jag borde göra, och istället sätter mig framför datorn och gör absolut nada.
    -Folk som har listor i sina bloggar (jag inräknad).
    -Folk som alltid dissar allt.
    -Att Södra Latin är så populär (vi som bor på söder borde väl ändå ha förtur?!).
    -Lykke Li. Hennes pip-röst och uppblåsta dans och hela hennes image ger mig kräkreflexer. Blä.
    -Att jag tycker om, eller inte ogillar, hennes musik (Lykke Li's)
    -Fysik.
    -NO i allmänhet.
    -Hur min ambition i skolan helt plötsligt gått från 100 till 0.
    -Att bli jämförd med Hermione.
    -När jag inte förstår matte eller fysik och kemi
    -Människor som går på stan och pratar i handsfree. Jag håller faktiskt med mr Schulman på den punkten.
    -Norrmalm
    -Rökare, och deras brist på respekt för de som inte röker.
    -Rökare som fimpar utanför våran port
    -Spyor i tunnelbanan
    -Medborgarplatsens biblioteks utbud av skivor (jag har sett Gävles musikbibliotek!)
    -Att jag ser större ut än vad jag är på kid's hemsida
    -Monologen och intagningsprov och betyg och allt

Nu ska jag sluta innan jag blir självmordsbenägen.


smärta

ARRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHh haghasgayudgsdhsyyyueyiidkfsldjfkd
Death cab kommer till Arvika. Då är jag i Oxford. Fast alla vet väl att de kommer att komma hit i höst också, right? De släpper ju nytt, jag menar. De måste komma, eller hur? Säg att de kommer.. åhhh snälla. De måste måste måste komma! Jag vet att de kommer. Ben kommer. Lova. SNÄLLA
Jag vet inte vad jag ska göra. Ni förstår inte.
Fast jag får i alla fall se Sigur Rós. Buhuu

Nu ska jag gå och dränka mig i självömkan.


you know me and I know you yeah we know

Ibland får jag impulser som jag stoppar. Ni vet känslan av att, det där ska jag göra nu! Ja, nu ringer jag, nu säger jag det, nu springer jag, nu skriker, kastar, jagar, jag! Den slår mig snabbt och först tänker hjärnan att ja, det låter ju riktigt bra. Men sedan kommer det sunda förnuftet in och impulsen krossas, mosas och hånas lite. Jag undrar hur jag nästan tänkt göra något så patetiskt/dåligt/underligt.
Fast ibland önskar jag att jag kunde handla på impuls. Utan att tänka eller tveka, bara göra.
Om jag aldrig testar kan ju heller aldrig misslyckas.


Varför pluggar jag inte.

We moved in to a basement




Narrowstairsnarrowstairs

354757-42
354757-41

You got to find someone new

Ibland känner jag mig som en ballong. Uppblåst och rolig för stunden, men så fort du har lekt med den ett tag tröttnar du och inser att det bara är lite gummi. Gummi med luft i, hur lätt som helst att ha sönder.

Idag spelade jag in en reklamfilm för JC, om nu någon skulle ha missat det. Det var så jävla roligt.
Jävla jävla jävla roligt. Så om ni ser en lilla my med geisha sminkning på tv om 3 veckor är det med stor sannolikhet lilla jag.

(Just det! Jag kom på mitt soundtrack, i alla fall för veckan, float on - modest mouse)


Casting girl

JAG FICK JOBBET! Herrgud. Herrgud. Min första casting och jag får det?! Kul! Imorgon ska jag prova kläder, och på onsdag är det filmning, innebär det att det kanske blir en reklamfilm också? KUL! ÅHH KUL!
Haha, ett litet skitjobb och jag är glad till tusen. Yes!

En liten ego-boost behövs ibland.

Here we are with burning skin



Pat P förgyller min dag. 

Instängd i ingenting alls

Idag var jag på min allra första casting. Inget fancy, utan ett rum, några polaroid bilder och lite filmning! Kul kul kul! Det var för jc, och lönen åhh. Helt ok alltså. Tror knappast att de kommer höra av sig men what the hell!

Lyssnar på Company calls epilogue och suktar efter det nya albumet som ska heta narrow stairs! Kan knappt bärga mig.

now

Biologi eller inte

354757-39

Jag önskar verkligen att någon kunde ge mig kraften att plugga. Istället dras jag ständigt till denna burk!

Att vänta på något som aldrig inträffar

När jag är stressad känns det i magen. Inte som nervositet eller förälskelse, utan en malande känsla av att jag måste göra något, fort. Det försvinner ofta lika snabbt som det kom, fast jag vet att det alltid kommer tillbaka.

Franska prov och biologi prov denna vecka. Biologi provet är på onsdag och det är typ 100 sidor som ska läsas in, jag börjar idag. Chansen att jag kommer behålla mitt mvg är minimal, och it's killing me. Verkligen, jag kan inte göra någonting utan att oroa mig, inte ens plugga. Vilket är insane eftersom att det jag måste göra och åhh ingen bryr sig.
Jag är ingenting, det spelar ingen roll att jag får IG i biologi. Inte för mänskligheten för vad gör det om hundra år när allting kommer omkring? Bla bla bla.
Jag tror att jag just gick från melankoli till depression.
På torsdag är det alla hjärtans dag. Det kommer att bli fruktansvärt.

Det är så logiskt och alla förstår!

Var på testplåtningen idag, vilken upplevelse. Det var jag och massor av helt otroligt vackra killar, ni vet herkules-typen med tydliga kindknotor och hundögon! Ingen tjej alls dock. Var ganska kul faktiskt, roligare än jag trodde. Fast de (fotograf + stylistkillen) såg ganska kritiska ut så jag vet inte. Egentligen är det inte hela världen.

Agnes Olsson var här i helgen. Vi hälsade på några i cure kön och sprang omkring på söder.

354757-38

Agnes&Agnes

Teater is my hot sexxx

Jag älskar verkligen teater. Finns det något bättre än att överdriva, artikulera, använda händer och kropp till att illustrera en karaktär!? Dyka in i någon annan. Jag äälskar det.
Godnatt.

Vilken färg har själen älskling

Det finns så många materiella ting som mitt hjärta sucktar efter. Jag styrs av något som bara säger gee mig meeer, det spelar ingen roll att jag har hur mycket kläder som helst. Eller hur många skivor som helst, eller, allt jag egentligen kan önska mig. Och fast jag är väl medveten om detta kan jag inte låta bli att låta mig våndas över acnes nya kollektion, eller önska att jag kunde köpa  upp hela pet sounds. MEN jag vet, att även om jag fick acnes höstkollektion och pet sounds, skulle jag fortfarande hitta något annat som jag vill ha.
Minimarkets vårkollektion och ni vet, bengans.

Jag hatar det. Jag önskar att jag kunde nöja mig med allt det fina jag har. Tills dess försöker jag dölja att jag är en sådan material girl..

Birds

354757-37

kid of today!

354757-36Jag är frisk. Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva detta UNDERBARA tillstånd. Ingen yrsel, huvudvärk, illamående. Otroligt, jag svävar.

I alla fall så vill den söta agenturen kid of tomorrow
att jag ska komma på testplåtning, vad det nu innebär. Ska skicka en helkroppsbild och se ifall de fortfarande är intresserade!
Gillar kid. De är inte så himla.. stora.

OCH VECKANS EVENT! Jag har fått en calle flygare-lärare som ska hjälpa mig med monologen. Det är inte vem som helst, utan Pontus. Vi har haft honom som vikarie och han är helt, ja, eh, döläcker (!). Har studerat method (en skådespeleri teknik) i Australien och är megaduktig. Okej, inte mega utan BAUTA. Verkligen bäst, awesome.
Tack tack tack!

Är inte livet fantastiskt?!
Nu ska jag äta och sedan sova. Förhoppningsvis glömmer jag bort att jag skrivit det här inlägget, det är för fult/meningslöst.

Hurray hurray im your silver lining



Trodde aldrig att silver lining skulle kunna vara så fin. Åhh.

RSS 2.0