ALLA ANONYMA KAN DÖ!!

A poet must walk alone var det någon som skrev i sin minisaga på engelskan.

jag blöder näsblod men jag ställer mig alltid upp igen


halvnördig och halvful(l)

Är festerna i Stocholm mer betydelsefulla? Är människorna mer öppensinnade och intelligenta? Vad gör 16-åringarna en fredagkväll i Mariefred? Är de som läser samhälle på Thomasgymnasiet i Strängnäs människor som fortfarande använder lunarstrorm och super varje helg bara för att de inte har något annat att göra?

Och vi i Stockholm är pretentiösa kids med intellektuella intressen och för många klubbnätter i bagaget med en stark vilja att verka 10 år äldre än vad vi faktiskt är? Södra Latin, Norra Real och Kungsholmen är ju gymnasium som är lite mer prestigefyllda än alla andra, eller hur?


det var så mörkt den kvällen jag gick hem jag hade hoppats på något HOPPATS PÅ NÅGOT

Hon spelade tetaer för att det var någon slags verklighetsflykt. Om vi flyr in i varandra slipper vi vara oss själva då? Om du hör dig själv i mina andetag betyder det att du finns inuti mig?
Jag ser mig själv i dina gester.

Hon spelade teater för att det var någonslags verklighetsflykt. Kan man kritisera en verklighetsflykt?

I dropped acid on my tongue

Jenny Lewis kommer till kägelbanan i oktober, och jag har ingen att gå med. Hon är ju så fin och så bra.
Gå med mig? Jag är rätt snäll och gillar att prata. Micah P Hinson spelar också om det låter mer lockande..


agnes tipsar

Tre steg för att få (I?)G på ett matteprov:

1. Plugga så lite som möjligt
2. Förstå så lite som möjligt
3. Var totalt omotiverad och tro det absolut värsta

Kasta sten

Vi står på södermalmstorg. Iförda våran fotbollsmundering sjunger vi lite peppsånger och tar kort. Alla är spända, det är nu en halvtimma efter utsatt tid och fortfarande ingen syn av någon tvåa. Då! Då hörs en sång från götgatan, och nerför backen kommer alla tvåor sjungandes "NOLLNING, SHALALALALA, NOLLNING, SHALALALA". Alla är utklädda, några är olika superhjältar (catwoman, sailor moon, leia osv) några är "pretto söder", några "naughty nurses". Jag måste erkänna att jag var liite rädd vid den här punkten. Nåja, de tvingar oss ner på marken och ställer sig i en hotfull(!) ring runt oss.
Vi blir uppropade och får gå fram en och en och ge en av sjuksköterskorna en spank.
Vi bli uppdelade i lag.
Jag hamnar i Naughty nurses laget.
Vi får ett A4 på olika saker vi kan göra för att samla poäng. (ex, "jucka mot en lycktstolpe i 10 sek" "kyss någon i gruppen" "fixa en bit kött")
Vi går runt bland olika stationer på söder. Treorna är med vid vissa (b.l.a speed dating stationen).
Min grupp gör ALLT som står på pappret!
Min grupp klarar av ALLA stationer (med extrapoäng).

När alla stationer är klara får vi ca 20 minuter på oss att byta om till festkläder (skrubba bort den inte så diskreta nollan i pannan, och de inte heller så diskreta pussmunnarna vi har överallt i ansiktet efter blöta läppstiftspussar av våra kära naughty nurses)

Sedan skedde något som jag håller hemligt. Det var i alla fall bäst.

Efter det var det FEKKE! De hade hyrt en båt på söder mälarstrand. Hångel, striptease, S club 7 och dans! Vad mer kan man begära av en fest?

Vi älskade nollningen! Världens bästa estettvåor (och treor)!

Våran nollningsfilm!

Åh, alla teatrare är så fina. Kolla på det här! Bästa nollningsfilmen.


hunted by a freak.


it's not like I believe in everlasting love

Imorgon är det nollning. Om jag dör märks det väl efter någon månad eller så utan inlägg.
Hejdå.

(Lyssna på fleet foxes och tänk lite på mig)

Urdrag ur en tonårig flickas dagbok, 11 maj 2008

DU SUGER! DU FÖLJER ALLTID NÅGON ANNAN! KAN DU INTE VARA LITE NYSKAPANDE? KOMMA PÅ NÅGOT ALLDELES SJÄLV?
Inte Kent inspirerat
Eller Lasse Lindh
Eller Sigur Rós
Eller nåt annat jävla band.


Så bra är du inte.
(Men ibland undrar jag om du inte är som jag. Om du aldrig är ensam. Eller känner dig ensam. Om du aldrig ligger i din säng och tänker lite på mig.)

RSS 2.0