It's never easy

Mycket just nu. Snart fri, fri fri fri fri. Tänk att bli vuxen!

då ska jag skriva lyrik

Hösten då mitt hår var avklippt. Föna, platta, kamma. Kängor och en stentvättad kjol. Köpte tipex på penna för att försöka göra om tvåan på mitt leg till en nolla. Det gick aldrig särskilt bra och jag vågade aldrig testa det.
Men vi hade pennor och nån gick in först och sen ritade vi och gick in och köpte öl och tog kort. Det var så kul.
Jag tog en liten flaska med grekisk sprit som någon hade tappat i hallen på en fest. Den drack vi på vägen och smet sedan in genom rökrutan.
Den där stranden. Klubben som fortfarande är bäst men som var mer spännande då. Och jag var lämnad.
Både av kärlek och vän, så då byggde jag ett självförtroende i mitt korta hår och i en 19 åring kille med bruna ögon och lockar. Han visade mig nya vänner och platser och öler.
Nya kyssar.
Det blev vinter och vi fortsatte. Jag grät ibland men skrattade mest. Jag blev bästa vän med världens finaste tjej och lärde känna en ny sida av mig själv. Var i Berlin och blev förälskad, försökte röka mest för att bevisa att jag kan. Fyllde arton på våren och blev stor. Blev lämnad igen men kanske var det meningen för sen kom min stora kärlek.
Mitt hår växte ut.

idioter idioter idioter alla viskar idioter

När jag ser dig ser jag eld i dig
Du som kan förändra allt
Du har idéer, planer tror allt går om man vill
Samlar, demonstrerar


Du som låser upp bojor för hur man borde va
Tänker framåt och tittar i jorden, välkomnar alla
Står på barrikaden, tvåtusentalssuffragett
Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt


När du kommer och brinner säger de: "Skriv ett förslag
Om två år och några månader kan du få svar"
När det är du som borde leda oss
Det är ni som borde leda oss
Led mig fel om ni vill men under min livstid
Kan jag nån gång bli ledd av nån som tror på nånting

Riot - Säkert!

VISBY


RSS 2.0