JAG KASTAR STENAR I MITT GLASHUS

Jag ska brinna. För min egna skull, ska jag brinna. Springa över trottoarer och njuta av de sista stegen i mitt sjuttonåriga år. För jag är ung, det är nu eller aldrig. Och jag tycker också om när ni ler mitt under en kyss även om jag inte joinar facebookgrupper. Det är för fint, för hemligt, för pivat.
Jag tror att jag lyssnar för mycket på dödsmusik. Kanske sporrar det till mer liv. Jag ska leva nu, jag ska brinna, för min egna skull. Jag ska åka buss och flygplan och tunnelbana och taxi och jag ska dansa i neonljus och det ska snurra. Jag ska snurra. Alldeles ensam står jag, på mina långa svarta ben.

Det tar inte slut. Jag tror inte på slut, jag tror inte på döden. Jag tror inte på evighet. Jag tror på dans och alkohol. Jag tror på små små stunder av lycka, av pirr, av berusning. Imorgon är jag någon annan! Då finns inte ni. Ni tre.
Ni två.
Du. Dudududududududuudududu.

I slutet är vi alla ensamma. Men om man inte finns kan man inte heller vara ensam. Är det då bättre att inte vara vid liv. Jag vill så gärna leva. Mitt sjuttonåriga jag ska leva precis som i låtarna, det ska vara som i when we were winning och inte mannen i den vita hatten.
Tonårsromantik.
Tonårstragik.

BRINN HJÄRTAT BRINNNNNNN

Såhär är det;
De tycker allt är bättre i Berlin.
(Fast jag skulle säga att det inte spelar någon roll hur länge alla klubbar har öppet eller hur många secondhand butiker det finns eller hur mycket billig öl man kan köpa eller hur fri man känner sig när inte du är med)

inget slösas bort

Hur mycket vi än snurrar in oss i tankar kan vi aldig förutspå något. Vi tänker och tänker och tänker tills varenda tanke har utformat alla tänkbara alternativ som det skulle kunna tänkas ske, och trots det blir det aldrig riktigt som vi tänkt oss. Tänkt, tänka, tänkas. Tänka! Jag tänker. Stavas det verkligen så? Med ä?
Hur gör man för att sluta då? "Sluta tänk så mycket". Ja det skulle jag gladeligen göra om någon förklarade för mig hur man gör, mer konkret. Folk slänger ut sig alla dessa uppmaningar hela tiden utan att förklara. Vet verkligen alla hur man gör? Förutom jag?


KENT IKVÄLL KENT IKVÄLL KENT IKVÄLL!

Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig
Så var den till dig

hey please baby come back there will be no more loving attacks and I'll be keeping it cool tonight

Jag tror vi måste prata!
Detta skedde i alla fall inte på telefon
Som alla mina andra viktiga uppbrott har
För det finns inget uppbrott nu (kanske är det inte heller viktigt)
Och jag lyssnar inte på min brustet-hjärta spotifyplaylist
Jag önskar nästan lite att jag gjorde
Att det hela skulle vända om min värld mer än det gör
Jag sjunger lite istället
Och låtsas att mina ögon är mörkmörkgröna.

allt stämmer inte!

Det är så lätt att fastna med blicken i dig. En dragningskraft, kanske, som bara jag ser. Du pratar, jag är tyst och sugs neråt. In i dina stora ögon och stora själ.
Jag trivs så, tänker på det hela tiden.

 

 

Allt stämmer med dig. Du har allt som människor värdesätter utan att se det själv. Alltså är du både fulländad och ödmjuk. Det enda som skulle fattas är det romantiska, vill du inte visa mig?


lista på fina saker # 4

Nr. 4. SOMMAR.
Tänk att det faktiskt har varit så varmt att man någon gång ibland fick för sig att klaga, på värmen!


what's the point of doing anything

Jag minns att du räddade mig. I min lilla stad bland alla monster och förövare tog du mig därifrån, även om du kom dit så var vi inte där. Eller, vi var där men vi var inte del utav dom, vi observerade. Beakade utifrån.
Det är så lustigt allt, mitt liv. Jag sätter på en skiva och känner precis samma känslor som när jag lyssnade på den för första gången. Första gången jag hörde Army of dreamers eller A movie script ending. Jag fick The Sounds albumet I've been dying to say this to you i 14 års present och lyssnade hela dagarna. Jag fick en digitalkamera också och jag minns att man skulle fota uppifrån. Helst randiga tröjor och pins. Jag hade en vit pike också som jag knäppte ända upp i halsen och hade svarta cheap monday och en marinblå skepparkavaj.
Jag minns att du och jag hade precis likadana kläder. Alla kort jag tog och sparade i flera år i mappar här på datorn är borta nu.


lista på fina saker#3

Nr 3. Morrissey.


idrottsrapport

Jag minns allt. En stentrappa och en trätrappa. En bärbar dator. Stora fönster med fördragna gardiner, och värmen. Den var överallt, speciellt i dig. Den steg, som varm ånga från din kropp. Så varm var du, fast ändå så kall. Jag flätade mitt hår och hade jeansshorts och cyklade. Det var underbart, stora öppna gräsmarker, några hus, en älv. Det var sommaridylliskt. En sån dag jag ångrar att jag inte tog vara på mer. Jag glömmer nu, jag känner hur huset, människorna och hunden sakta försvinner ur mitt minne. Jag kan inte komma ihåg känslan av att gå barbent. Känslan av att känna hår långt ner på ryggen. Dina läppar. Glass som smälter, maskar på krokar och varmt vatten. Vattnet var så varmt! Man blev inte svalkad alls. Jag brände mig första dagen, var röd långt ner på halsen. Vi åt gulasch. Jag minns smaken. Vi såg på Ernst. Det var trevligt. Vi lyssnade på pass this on. Jag älskar den låten.
Jag minns inte allt. Hur mycket jag än vill minns jag inte.

älskarälskarälskar the smiths och kommer alltid. det enda som är för evigt kanske

Fifteen minutes with you
Oh, I wouldn't say no
Oh, people see no worth in you
Oh, but I do.
Fifteen minutes with you
Oh, no, I wouldn't say no
Oh, people see no worth in you
I do.




Min tandborste matchar ditt badrum.

Min tandborste matchar ditt badrum
och regnet är romantiskt
i varje fall på film

Jag vill vilja krama dig
för att aldrig vilja släppa
och nu regnar det igen
men inget bra ord rimmar på film
förutom film
finns film
finns verklighet
finns poetisk poesi
och jag är fan poet

plus att min tandborste matchar ditt badrum
men ingen riktigt bra film kan sluta lyckligt.


- Daniel Boyacioglu

please don't confront me with my failures, I have not forgotten them.

Mamma gjorde blå soppa. Den ligger i plastburkar i vårat kylskåp och ser hemsk ut, alldeles alldeles blå.
(Den var inte jättegod heller, men det kan man ju inte säga när hon ansträngt sig och lagat soppa)

Lista på saker som jag tycker är fina #2

Nr. 2. Mopsar!


FÖR VEM SKULLE BRY SIG OM VÅRA HJÄRTAN BLEV FÖRSTÖRDA!

Allén är inte så dålig ändå när du går brevid.

Det är alltid ni

Så fint sagt, och jag bara slänger iväg det. Jag kanske är så! Tycker om saker på håll, fantiserar om hur det blir när allt kommer nära nära och längtar. Jag är så bra på att längta. Jag är också väldigt bra på att sakna. Men att ta vara på nuet är så svårt när jag först har längtat ihjäl mig efter stunden och sen är den över så snabbt, och jag lämnas med minnet.

Ni skulle bara vet hur jag skriver. Bearbetar stunder jag genomlidit och stunder jag bara vill uppleva igen och igen. Går igenom detalj för detalj, skriver om, utelämnar och romantiserar. Jag måste få ner mer, ännu mer. Mermermemermemrmemrmemrmermermermermermer.

Lista på fina saker

1. Lockar. Helst mörka som faller i ögonen och som är ostyriga och långa.


fint

Det som står i inlägget under är tagen ur en bok som heter Alkemisten. Den är skriven av Paulo Coelho och har många fina ord i sig. Fast det är faktiskt inte min favvo, men stycket jag valde att dela med er är fantastiskt fint.

you don't move me anymore

""Ingen kan undfly sitt hjärta. Därför är det viktigt att du är uppmärksam på vad det säger. Så slipper du blir överrumplad."
Pojken lyssnade vidare på sitt hjärta samtidigt som de förflyttade sig genom öknen. Tillslut blev han förtrogen med alla dess konster och knep och han började godta det som det var. Då släppte rädslan. Han ville inte längre vända om, för en kväll sade hjärtat till honom att det var tillfreds med livet. Om jag klagar en del ibland, sade det, beror det på att jag är ett hjärta i en mänsklig varelse, och människors hjärtan är sådana. De törs inte låta sina största drömmar gå i uppfyllelse, för de inbillar sig att de inte förtjänar det, eller att de inte ska nå ändå fram. En människas hjärta blir dödsförskräckt bara de tänker på en kärlek som går sönder för alltid eller på stunder som skulle kunna bli lyckliga men som blir olyckliga, eller på skatter som går att finna men som ändå gömmer sig i sanden för evigt. För då lider det oändligt mycket."

svartsvartsvartsvart


if you want me im forever oh yeah

Jag är en gittarspelande tvspelande teaterspelande aerobicsspelande kärleksspelande oturspelande och turspelande  livsspelare.
Ibland undrar jag om det här är tråkigt. Om mina åh-så-svårförståliga-kärleks-texter blir för slingrande och personliga att ingen vettig människa ens orkar ta sig igenom?
Men sen så kom jag på att jag faktiskt inte bryr mig.

ohoh i'll never catch up to you


Jag är dum.

Måste plugga, har haft ett prov den här terminen och det är imorgon.
(Jag fick aldrig säga hejdå)
Så konstigt att så fort man måste göra något så blir det tråkigt och jag lat.
(Såg en rottweiler idag och kom att tänka på den där veckan)
Vilken tur att vi gick och drack kaffe på på lunchen, det fick mig att må bra.
(Jag ville gråta igår när du inte såg mig men det skulle kännas för sorgligt)
Ibland känns det bra att dagarna springer förbi oss så snabbt.
(Jag fantiserar hela tiden om hur du kommer se ut när jag berättar, vad du kommer säga, om du blir imponerad, förvånad, avundsjuk)
Nu loggar jag ut.
(Varför går det bra med vem som helst förutom mig?)

jag var hos tandläkaren och var nervö och fick ditt sms och såg dig på flera meters avstånd mitt hår var långt och min skjorta rutig

Magisk. Overklig, eller kanske för verklig. Mitt nu, du är nuet för det finns inget minne som jag hellre gömmer mig i än är här med dig. Det finns ingen framtidsvision som jag hellre seglar in i än den tillvaro jag befinner mig i här, med dig.


får panik

De gick aldrig på museum den där dagen. De gick ingenstans, de satt hemma i på varsitt håll och såg tiden passera förbi deras ögon. Hon blickade ner på telefonen då och då, och han bara skrev och skrev och skrev tills orden nästan tog slut.
Att något så bra inte fungerar förstod hon inte. Obotlig optimist, som inte vågade tänka på ett annat alternativ som fanns. Alternativet hängde ovanför hennes huvud dagligen från den stund hans röst sa på telefon att det inte fungerade. Kanske en annan tid kanske inte, sa han också.


nevermind nevermind nevermind nevermind nevermind


tycker om ängbyfester om man får vila ögonen på någons mage

Måste begränsa sig. Det bränner i mig, dina händer och ditt hår. Dina ölburkar.
Din dumma dumma ö.


while you were sleeping


jag kommer alltid vara svag

Jag vill så gärna att du ska rädda mig. Att du ska bryta dig in här mitt i natten krypa ner i min säng, smeka mig över ryggen och viska i mitt öra "nu tar jag dig härifrån". En konkret gest. Lyft mig, skaka mig, säg att jag är den älskade och enda. Vi ska lyssna på fin musik och prata om allt som betyder något och allt som inte gör det.
Jag vill att du ska springa efter mig i natten och skriva brev. Jag vill att du ska lysa, kämpa, vinna.
Men du gör inte det.
För du vill inte.
Så, nu springer jag ut i natten in i mörkret mot en annan hand.

lyckan



Du är lyckan.

eddie vedder

Tack snälla fina.

Det är så konstigt när man inser att hela ens liv är ett triangeldrama. Varför? Det går liksom inte att vara nöjd när det kommer till kärlek. Allting är så himlastormande och fantastiskt eller nerbrytande och ihopkrossande. Jag är så svartsjuk, du är så svartsjuk, du är så kärlekslös och hänsynslös och du är för lugn, men alldeles underbar ändå.
Jag har hört att det är de vi älskar mest som vi också gör mest illa.
(Jag har också hört att den första kärleken är den sista och för min del ligger det väldigt mycket i det)










Klart jag aldrig skulle sluta. Hur skulle jag klara mig?

RSS 2.0