Inget depp bara pepp

Tänkte sluta att var så deppig här. Fast ingen läser så känns det bra så, kanske smittar det av sig på mig. Kommer nog alltid vara nostalgisk, men det är ju inte riktigt samma sak.

Om du var en sång

Det finns en oändlig rastlöshet i mig. Den vill inte heller komma ut på det sättet som jag vill att den ska göra. Försöker skriva, men det går inte, försöker filma, men det går inte heller. Skapandet sitter så långt inne nu, hur gör man för att få ut det? Känner att det är det som rastlösheten bottnar i. Hittar ingen substans, inget blir som jag tänkt mig och då ger jag upp. Har inget tålamod, är perfektionist. Önskar att jag kunde göra musik, kanske skulle jag behöva det.

Slutet på Adam

Kan fortfarande inte förstå att jag snart inte kommer känna något alls för dig. Älska dig, javisst. Det är ändå en känsla som står över allt annat, men hur kan man älska någon man aldrig ser? Någon man aldrig pratar med, aldrig rör vid, aldrig delar upplevelser, saker, konflikter med?
I don't want to get over you som Stephin Meritt sjunger. Men du vill inte vara med mig och sådant kan man inget annat göra än att acceptera. Så vi går förbi varandra på gator, går förbi varandra på festivaler, på fester, på caféer, i parker, i butiker. Överallt finns du. En gång fanns du i mig, den starkaste känslan jag någonsin känt. Men nu cirkulerar du bara på ytan runtomkring mig. Och jag håller fast vid alla känslor i ett järngrepp, fast besluten vid att aldrig släppa, det är omöjligt för mig. Jag vill ju inte, men hjärtat vill. Tillslut vinner hjärtat, för det har alltid varit mitt hjärta som bestämt saker och ting för mig. Så nu är detta det sista jag skriver om dig, för det är så det måste bli. Det är slut, och de fantastiska stunder som varit du och jag kommer aldrig någonsin mer komma igen.
Jag accepterar det, men jag vill det inte.

Dejjtingg

Nu ska jag snart iväg. Det pirrar i hela mig.

En grå söndag som inte är ensam

Sakta men säkert mår jag bättre. Just nu känner jag ingenting, jag känner inte av dig alls!
Jag vill nästan skratta för det känns helt fantastiskt, jag trodde aldrig någonsin att jag skulle kunna komma vidare. Även fast jag drömmer om dig varannan natt och tänker på dig dagligen, så sipprar allt som varit dig ut ur mig.
Jag minns inte hur du luktar! T.ex.
Fast häromdagen hittade jag dina glasögon i en låda. Då grät jag givetvis. Sen så fick jag för mig att jag skulle posta dom till dig. Sen så tänkte jag att du förmodligen inte brydde dig så mycket om dom, för då hade du frågat efter dom, och så har du ju andra par hemma. I nästa stund ville jag sova med dom! Kan ni tänka er något omysigare? Jag la dom på kudden bredvid mig ett tag. Men sen kände jag mig så löjlig, patetisk, konstig, galen och ångestfylld att jag lät dom ligga på nattduksbordet istället. Jag somnade och tänkte inte mer på det.

hello england


Är på landet

Är på landet. På grusvägen ligger döda soltorkade ormar. Eller rester från vad som en gång var en orm. Jag cyklar upp för en lång backe på väg till huset från stan. Tittar ut över det tysta tomma landskapet, och tänker inget händer här. Sen så tänker jag på dig. Det gör jag jämt, nästan, förutom när andra saker kommer i vägen. Men jag kommer alltid tillbaka till dig fast jag hela tiden försöker tänka på annat. Ibland tränger jag iväg tankarna, men det orkar jag inte nu. I mitten av backen får jag stanna och leda cykeln, benen värker av mjölksyra och min fula äckliga fleecetröja är blöt av svett. Rumpan värker.

 

Så tänker jag på när du var här, eller när vi var i huset ensamma en helg. Ingen av oss hade körkort så vi fick turas om att skjutsa varandra in till stan. Det är väl egentligen inget speciellt med det minnet, om man bortser från hur nykära vi var. Allt hade mening, allt var vackert. Aldrig har den här skithålan varit så fin, så nostalgisk, som när jag fick berätta om min uppväxt här, för dig. På tillbakavägen till huset stannade vi i backen jag står i nu. Himlen var molnfri och det var en varm dag i maj, du skulle ta studenten om bara några veckor, tror jag. Jag fotade dig när du håller i cykeln och du ler, tar i från fötterna. Kanske skrattar du lite eller så är du bara löjligt lycklig. Du var så fruktansvärt vacker. Sen sätter du en liten blomma i mitt hår och fotar mig.

 

Nu står jag här i den här förbannade backen igen. 2,5 år senare nästan. Det finns inget vackert i det, himlen är grå, det blåser, mitt hår är fett, min röv värker, och svetten rinner överallt. Landskapet är dött. Det blåser inte ens. För mig känns lyckan det minnet är förknippat med som något jag aldrig någonsin kommer få känna på igen. Den känns omöjlig. Jag börjar gråta lite, för bilden vill inte försvinna ur mina jävla tankar. Piss. Skit. Helvete. Lämna mig ifred nu.



Gråa trista jävla skit söndag

Idag är det söndag. Hatar den här jäkla dagen. Är på landet och gör den här listan i tristessen.

Vad har du på dig?
Mammas gamla acne jeans som är för stora, ett militärgrönt fult linne, en ännu fulare (om möjligt) fleecetröja från Casall. Svettiga svarta strumpor.

Hur mår du?
Dåligt, har ett hål i hjärtat. Ibland känner jag inget alls och ibland jättemycket. Idag: jättemycket.

Vad önskar du just nu?
Att få jobba med något som jag tycker är roligt, i framtiden då. Få känna mening i tillvaron.

Vad har du ätit idag?

Kantarell-omelett, yoghurt, bär, bulle, kakor.

Vad ska du göra imorrn?
Åka hem till Stockholm. Träffa någon jag tycker om.

Och på tisdag?
Övningsköra!

Vem saknar du?
Adam. Så att det gör ont.

Senaste köp?
Taxi och öl

Vad skrattade du senast åt?
Mark Levengoods twitter. Han skrev något fruktansvärt roligt om Knausgårds "Min Kamp"- böcker.

Vad grät du senast åt?
Grät igår för jag såg en bild och så högg det helt plötsligt till i hela hjärtat. Ibland är det så, det liksom slår till och sen kan jag inte sluta. Försöker att inte börja för om jag gör det känns det som att jag aldrig kan sluta.

Vem sov du senast med?
Min bästaste vän Moa

Vad läser du just nu?
Min kamp 2 av Karl Ove Knausgård

Senast sedda film?
My week with Marilyn. Den var ganska tråkig.

Vilken svordom använder du mest?
Fan och helvete

Vem var den senaste som ringde dig?
Lycke

Har du dejtat någon av en annan religion?
Faktiskt inte

Senast 3 inkomna sms?
"Gott"

"Tja! Sorry att jag inte svarade igår, jag var så jävla full! Hur mår du?"

"Om nån vill börja i tanto är den välkommen!"

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
"Olle! Skicka låten"

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Alla teaterämnen.

Vilken är din favoritfrukt?
Är inte jätteförtjust i frukt. Gillar nektariner och bananer.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Mest Emma Watson tror jag. Också hon idol-Tove.

Vad är du rädd för?
Att flyga, att dö, att leva ensam för resten av livet.

En person du tycker är snygg?
Älskar Jason Segel så himla mycket. Han är som allra snyggast i freaks and geeks.

Blir du lätt svartsjuk?
Jättelätt. Är en grej jag hatar hos mig själv. Blir svartsjuk på allt nästan, och alltid helt obefogat.

Din favoritkaraktär ur en serie?
Ja kanske Nick Andopolis från freaks and geeks nu när jag nämde det innan. Sen så älskar jag Joan i Mad Men.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Katta, hon berättade lite om hur hon har det i Frankrike-

Vilket språk hade du velat lära dig?
Tyska.

Vad för sorts killar faller du för?
Roliga, högljudda, smarta och ofta nördiga.

Vart vill du åka just nu?
Till London och min bästa vän

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Vill verkligen ha ett stativ till min kamera.


I want you

What is whorthwhile

RSS 2.0