ahhh aaaaaaaaaaa ahahaaaa


LITTLE BRIBES

You said that you were lonley,
and then we kissed
like lonley people do.

Åttan - aldrig mer

Bilder jag tog i åttan. Bli nostalgisk och tänker på all tid jag spenderade på att hitta mig själv. Nu är jag hittad och klar, känns det som, men jag antar att livet är ett ständigt hittande (letande).
Den svartvita är samma som min lilla profilbild jag alltid har haft längst upp i högra hörnet på bloggen.

Mitten av Februari. SNART B

Scarf i håret.
Svedmyra.
Pulverkaffe och chokladhjärtan.
Kyssar.
Nackmassage.
Pirr.
Berlin-längtan.
Sushi.
För små efterskickade kläder.
Träna.
Ont i benen.
Viljan att känna asfalt under fötterna.
Tron att det är en oändlighet kvar.

VALENTIN

När jag var liten och gick i grundskolan hette huset vi gick i valentin. Valentin var bäst, för det huset låg placerat längst upp i utkanten av skolgården, och där hade vi en egen liten lekplats.
Idag är det ju Valentines day så jag kom och tänka på det.
Tänkte också publicera ett urval av bilder på när jag och Adam pussas/myser. Mest för att jag aldrig har haft någon att fira alla hjärtans dag med, och nu när jag har det känner jag mig rätt mallig. Vill förstås inte vara "in your face", hoppas att ingen ensam själ tar illa upp. Nästa gång är det er tur.

Fulhet

Känner mig så ful just nu. Undrar om man blir snyggare av att titta på snygga bilder på fina personer, typ, Brigitte Bardot?

Som små utkast till något. Typ


Jag försökte leva på spillror av en liten kärlek. Till dig brukar jag säga att jag var kärlekskrank, för det var jag. Hela kroppen brann så förtvivlat efter någonting äkta. Jag trodde nog att det fanns där, i ett litet fult kök i Huvudsta.
Kanske för att han lurades så med en BD tröja. Eller kanske för att vi hade druckit folköl eller för att det är lätt att kyssa någon man kysst förut och så himla mycket bättre att sova två än en.
Men egentligen så fanns du. Som var något, något jag inte alls visste var det var. Jag satt mittemot dig på tunnelbanan till Huvudsta och jag såg hur dina ögon blänkte när de tittade på mina lockar. Utan att veta varför så blev jag blyg, det kändes som att du kunde se mitt lilla hjärta slå där inne. Du sa:
- Vad fin du är i håret.
Jag svarade något, du fortsatte att titta. Det är konstigt hur jag kan minnas varenda liten komplimang du någonsin har gett mig (se kapitel 3). Jag ser bilden av dig sittande rakt framför mig i den gula tunnelbanevagnen, leendes med en lock som fallit ner i pannan och en folköl i handen. Tillslut blev jag generad och försökte få kontakt med någon annan i vagnen.
Ibland, eller allt som oftast blir inte saker som man tänkt sig. Den där dumma kvällen i Huvudsta började jag något som i själva verket redan var avslutat för längesen. Det var något som brann inom mig den våren, som värkte och längtade, något som ville hitta hem. Jag tänkte nog inte så mycket på dig först, för du var inte min att tänka på, du var någon annans (det är underligt hur människor kan tillhöra någon annan människa rent kärleksmässigt fast ändå helt letandes efter kärlek).
Det som jag började som jag trodde skulle bli en lösning blev bara ännu ett problem. Men en kväll ringde han och sa till mig att du. Att du.... Jag höll andan när han berättade och hjärtat slog så snabbt att man aldrig hade kunnat räkna slagen. Sen blev det lite dimmigt framför ögonen nästan.
Jag förstod ju givetvis varför jag reagerade som jag gjorde, men skrattade åt rösten i telefonen och försökte avfärda.
Han är kär i dig fast han tror inte att han är det längre. Eller han tror att han var det men är inte säker. Han sa att han bara inbillade sig men vet inte om han fortfarande känner så. Eller något.


RSS 2.0