På en ö, jag älskar dom

Har sand i örat efter att ha tumlat runt i stora atlantvågor. Imorgon åker vi hem, till snö och mörker. Det känns bra, jag vill hem nu, orkar inte en dag till ensam med föräldrar.


Två svenskar framför mig

Önskar att jag hade någon att dela det hör med. Någon att skratta med. Vill ha dig här, vill kyssa dig på solstolen, blöt men varm, tillfälligt lycklig utav solen och sangrian. Jag skäms över det, att du fortfarande är kvar i mig. Men kanske är det för att jag inte har något annat att fantisera om, eller kanske är det för att jag vill.


Tenerife som spanjorer säger fast det knappt finns några här

Är på Teneriffa. De har världens jämnaste klimat. Inga dalar inga toppar, bara lagom sol och värme varje dag år efter år. Jag bor på hotell med danskar, tyskar och engelsmän. De är blekfeta och har gula all inclusive armband på sig. Då behöver man aldrig lämna hotellet, man äter alla mål och dricker all dricka här. Jag låtsas att jag inte är en del av det, att jag bara tittar på. I hörlurarna sjunger thåström och weller och de passar inte alls in. Och jag älskar det. Alla butiker säljer likadana saker, alla restauranger serverar likadan mat. Flip flops och billiga solglasögon, pizza eller kött med pommes. Kanske gillar jag det, det är bekymmerslöst. Man solar, äter, dricker, badar, solar och går och lägger sig. Inget nytt. Det finns ingen värld utanför den här lilla ön.


Katta


Orkar inte reda upp mitt liv

Allt jag skriver ikväll blir konstigt. Är det årstiden eller håller jag på att bli kär i honom? Hur skulle det sluta?


om jag kunde plocka det där ur dig

Snart är det jul. Igen. Den infaller ju varje år, kommer smygande först någon gång i november och drar sen fram lika snabbt som en nysning. Försvinner i en blink, eller i en tår som det brukar vara för mig. Det var en bra jul för två år sedan då du och jag gick ut på juldagen, vi fick öl av din moster som vi hade med oss i plastpåsar. I bilen med din familj, de släppte av oss vid universitet. När vi kom dit var vi redan lite berusade av middagsvinet och jag höll din hand när vi pulsade fram. Snö överallt, en halvmeter, en meter till och med kanske?
 
Skrattande svepte vi det sista av ölen vi hade i handen, resten gömde vi i den skimrande snön. Långt ner, den var mjuk och fluffig och påsen sjönk. Inne på klubben hånglade vi, dansade, pratade. Jag skrattade på dansgolvet och du trodde att det var åt dig, att jag skrattade åt din dans. Du skämdes, men det var inte därför jag skrattade. Jag fick förklara med kyssar.

SNÖ FUCKkkkk

Snöjävel. Har väntat på pendeln i en halvtimma. Körde fast idag också, men det gick att jucka sig ut.


Ett snöigt hökarängen blåser sönder mig

Går ut och röker bara för att få en sista stund med dig. Jag är inte sugen, alls, men du går ut och jag vill så jävla gärna vara nära en liten stund till. Du är det finaste jag vet. Jag hatar dig samtidigt som jag älskar dig så förbannat. När jag har halva ciggen kvar går du in. För du är kall, säger du. Jag står ensam och kollar på snön som ligger som en matta över det tysta kvarteret.


Håkan sjunger medans vi hånglar

Jag blir aldrig mer kär igen.


till alla fräscha jävlar

Läser jättemånga blogga. Med jättemånga fräscha tjejer. Varje dag en ny outfit, en ny stad. Alltid en snygg kille och perfekt hy perfekt liv. Känner mig så jävlig. Tänkte visa den tråkiga, fula, finniga, ensamma, sanningen.
 
Jävla pissvinter och pissliv.

Du är snygg men det är allt

Jag vaknar av att killen jag sover hos reser sig trevande upp ur sängen, kliver över mig och går iväg över det knarrande golvet till toaletten. Jag låtsas sova. Han lämnar toalettdörren öppen och ljudet av urinstrålen mot porslinet ekar i den lilla ettan. Varför stänger han inte dörren? Vi har setts tre gånger. Jag äcklas, tycker att han är konstig. Han gjorde samma sak igår när vi kom hem. Lämnade dörren öppen. Den lilla grejen blir plötsligt gigantisk och när han sedan lägger sig ner bredvid mig igen kan jag inte tänka på annat. Hans jävla kissande. Stäng dörren nästa gång, vill jag säga. Men jag ligger tyst med hans armar om mig. Låtsas sova.

RSS 2.0