När vi inte ses skriver jag om dig

Du ligger i min säng på morgonen. Utan kläder och jag får kyssa ditt ansikte. Du blundar och jag får kyssa kinder, haka, panna, ögonlock. Precis intill näsan, där alla lukter kommer ut. Och jag vill gråta, för du är det vackraste jag sett. Jag vill gråta för du är det starkaste jag känt! Utropstecken! Min ord sviker mig, där i sängen, på morgonen. Och när jag får känna dina jävla läppar då förstår jag hela jäkla meningen. Mina naiva blåögda kärlekstankar har aldrig varit så starka och mina tårar aldrig så nära. För mycket, alldeles för mycket och för löjligt för att någonsin rymmas i skrift. 
Ändå är jag tvungen att få ner det, få ner dig, i skrift. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0