Skolan och livet och kärleken

I sängen på natten berättar han om Australien. När han såg Jens Lekman på cafeét han jobbade på där, om jordbävningar, om män han förälskat sig i och andra saker som fastnar i mig.
Du är så rimlig säger han och jag skrattar.
 
Efter 1,5 år i Göteborg får jag mitt första förstahandskontrakt. Jag gråter när ingen ser, sätter mig på muren framför Masthuggskyrkan och hulkar i mörkret. Röker och snyftar. Förändring är både det värsta och bästa jag vet. Jag klarar inte av tanken att stanna på samma ställe, men när jag väl rör mig går jag sönder.
Ångestens järngrepp om mitt hjärta min andning mina armar mina ben. Alla tankar.
 
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0