Moa och Göteborgshösten

Jag jobbar två jobb och pluggar heltid.
Min bästa vän och jag delar ett studentrum på masthugget, 19 kvm med kläder och prylar överallt. Jag somnar mot hennes axel till gilmore girls. Hon väcker mig på natten med sina sparkar mot mina ben. På morgonen vaknar hon med ryck och förvirrad uppsyn när jag stänger garderobsdörren, på väg till skolan.

Jag älskar henne innerligt. Hennes korta blonda hår, alldeles rufsigt på morgonen. Hennes varma lilla kropp brevid min på nätterna. Hur gäll hennes röst blir när det vankas politiska diskussioner i det gemensamma köket. 
En dag ser vi tillbaka på det här och skrattar, säger, hur kunde vi? Hur pallade vi? 
Men vi pallar. Och har jag sagt att jag älskar henne? 






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0