Vi hånglar till en känd låt jag inte minns namnet på

Vi möts i kön till trädgården en lördag. Det är alldeles ljummen luft och jag och mina vänner dricker vitt vin ur en pet-flaska och skrattar högljutt. Kön sträcker sig ända från ingången till klubben upp mot eriksdalsbadet. 
Nu har vi ju stått så länge, vi står kvar. Vi är ju snart framme.

Vi går till en liten brygga där båtarna ligger tätt intill. Gångvägen mot tanto är nästan tom nu förutom några vinglande människor påväg från trädgården. Du tar av min tröja bakom ett skjul och sätter dig på knä på marken och kysser min mage. Allt blod i min kropp rusar neråt och jag tänker att jag kommer sprängas. 
Du ser så jävla busig ut. Du pratar som om du håller föredrag, som en pedagog, vad du än säger låter det pedagogiskt. Du kommer från spånga och kallar mig gäri. Det får mig att skratta. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0