Jag saknar idéer

På natten möts vi i köket. Jag dricker vatten snabbt och nervöst, du är egentligen klar men stannar kvar en stund. Fyller på glaset. Det är nästan mörkt ute, det blir aldrig helt mörkt i innerstan. Det blir aldrig helt mörkt i juni. Jag hittar en fotboll som jag sparkar lite på, jag ber dig lära mig. Jag vill kunna kicka den upp och ner på foten, du skrattar och säger "såhär?", samtidigt som du nonchalant skjuter iväg bollen in i sällskapsrummet intill.
Jag har inget att sysselsätta mig med och vågar fortfarande inte möta din blick. Du tittar på mina fladdrande byxor och säger att de är snygga. Frågor om de är nya. Jag svarar inte men tänker att det sa du sist du såg mig i dem också. Att du skulle ha glömt den kvällen gör nästan ont att tänka på, och jag tänker förtvivlat att jag minns alla plagg jag någonsin sett dig i. Första gången vi sågs och du hade långa rufsiga lockar i pannan och en stor stickad tröja i beige. Din vinterrock och dina svarta låga dr martens som jag snubblade över på ett dansgolv en helg i mars. 
Jag svarar, "nej det är de inte, du har säkert sett dem förut."

Vi dricker upp och går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0