Full i gbg

Och jag är lite full ikväll, i Gbg, där spårvagnarna bara tycks gå österut. Månen är också full och jag tänker på hur försokraterna såg på den, för det får vi lära oss i skolan.
Jag träffar fina människor, jag åker till deras hus och äter deras mat och dricker deras vin och delar deras skratt men! på distans. För vi känner inte varandra, och det är härligt eller hemskt, för nu får man 'börja om på ny kula'. Vet inte om jag ska älska eller hata, för jag går på tå. Jag står på tå i hans vardagsrum och kan inte vara något annat än mig själv, och jag själv vill dansa till den där låten, och han kanske bara sitter där och lyssnar, han, de, i texten får han med huset stå för dom.
Weekdays they bring me down but im an engine on a saturday night! Sjunger jag och du skulle förstått, men det gör inte dom här i huset och jag kan bara längta. Längta efter vardagsrummet där jag inte står på tå och där han, de, dansar med mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0