ville vara i ditt leende

Jag tycker bara så mycket om hur du ser på människor. Tittar observerar med en intensiv pigg blick. Som att du är förälskad ler du och slukar personer med dina ögon. Intensivt och flirtigt, åh hur du såg på mig. Hur du ser på den som pratar i sällskapet. Blicken är så talande men ändå så svår, inget förstår jag. Sedan ler du samtidigt som du iakttar folk, ett stort leende, större än mig, så stort att det inte ryms i mina tankar. Vad tänker du på, vad ler din vackra mun åt, varför gnistrar dina ögon så. Vad är det med dig som är så oemotståndligt busigt och ärligt. Fantastiskt lätt och tydlig är du men ändå så svår, så tjockt är ditt lager och så hög är din mur. Lockande bjuder du in, men aldrig för långt. Aldrig för nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0