han såg på mig och han log

Mitt hjärtas vilja är spretigt och jag lyssnar förtvivlat efter hans höga röst som borde finnas någonstans i lokalen. Jag är kall, stark och modig och spelar pingis. Kall, stark och full. Med pingis som distraherar. Med hjärta som distraherar. Med byxor och linne som båda sitter tight som fan. Jag hör hur hans kompis pratar om mig med en bekant. Jag är lovligt byte sedan mannen, pojken, snubben, med den höga rösten bestämde sig för att han inte ville ha mig längre. Så då kan någon annan ta över, skicka runt henne, hon är ju snygg.
I rummet där jag spelar finns inga dansande par och jag känner mig lycklig en liten stund. Sekund. Aldrig går han in genom dörren i skinnjacka och tillrättalagda lockar. Inte en enda gång stiger han in och ler sitt stora leende. 
Plötsligt är jag inte lycklig och inte kall, stark eller modig. Bara full. Jag släpper pingisrack och går ut genom den dörr jag under kvällen vänt mig mot och letat efter hans gestalt. Ut där han skulle kommit in och jag känner inget alls. Jag känner av öl och kanske snubblar jag ut nerför en trappa och kanske flirtar hans kompis med mig.
Jag bryr mig inte. Mina kläder sitter bara något så överjävla tight och det känns, det är den enda om känns i mig,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0