WIIILD FOXESSSSS

Jag blir kall på jobbet. Helt genomfrusen. På tunnelbanan sitter jag och huttrar och lyssnar på Mattias Alkberg som sjunger "de skriver kuken på svenska flaggan!". Det strömmar ut ur mina dåliga hörlurar, de läcker och jag vet att de som sitter bredvid mig hör nästan lika bra som jag. Jag bryr mig inte, inget rör mig. Jag är iskall, långt in i märgen känns det och jag rusar förbi den franska ostaffären och Hattbaren. Uppför backen in genom porten in i hissen.
Jag skyndar in i badrummet och slänger av mig mina kalla kläder. På med duschen som måste rinna ett tag för att bli varm. Min nakna spegelbild ser på mig medan jag väntar. Jag tänker att jag är snygg, att jag nog är nöjd ändå. Utan kläder fryser jag mer än någonsin men jag vet att snart, snart så! Nu fan ska jag bli varm. Kokhet.
Det varma vattnet sköljer över mig och jag ryser. Äntligen. Vilken befrielse. 
Jag sträcker på ryggen och känner mig lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0