Ligger här och hittar på en massa lögner

Jag sitter ensam på ett konditori vid Ringvägen. Körkortsboken ligger bredvid kaffekoppen och stirrar på mig. Jag tvivlar hela tiden på vad jag kan göra och vad jag vill göra, känner mig inte säker på något och kan aldrig berömma mig själv. Jag har ett välskrivet cv i väskan som bränner och nästan tar hål på det tjocka tyget. Jag vågar inte lämna det, som jag sagt och som jag till och med har lovat mig själv.
Jag dricker kaffet och tuggar på den mjuka huden i min mun. Bakom underläpppen. Den svullnar och blir ännu svårare att låta bli.
Vad gör man om man är 20 år och framtidslös? Mina föräldrars ord ekar i mig "du brinner inte för något". Gör jag inte det? Om man inte gör det är det kört då? Kaffet får min kropp att darra och jag tänker att jag SKA lämna mitt cv, snart, sen, efter körlektionen.. Eller imorgon kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0