as long as there's me and you

Han spelar i band och visar sina nyckelben i en urringad tshirt. På efterfesten var jag hans trofé, han svansade runt mig och rörde sina händer över min midja. Om och om igen böjde han sig ner och viskade i mitt öra: "du vet om att du är snyggast här va? Vet du om hur SNYGG du är? Du får säkert höra det jämt.." 
Jag svarade men du då! Den kvällen var jag kall inombords, nästan värre än så, avtrubbad, och ändå fick hans läppar mig att längta. Jag är svag, svag för smicker. Ögonen! De svalde mig hela och jag lekte med dom, såg att han längtade också. Hans oskyldiga handrörelser över min midja hårdnade på dansgolvet. Så kysser han mig, samtidigt som debbie harry skriker från högtalarna. Samtidigt som 10 andra ungdomar trängs på samma 10 kvm golvyta som oss. Jag tänker ingenting alls. Mjuk och intensiv är kyssen, som senare blir kyssar. Han lyfter upp mig. Mina ben runt hans midja. Skinnjackan knastrar och vi skrattar och hånglar mot en vägg. Han snurrar mig och jag vet att alla ser, och jag tycker om det. Jag tycker om den här enkla, förutsägbara, lyckliga människan som vill ha mig ikväll. Han har inga lager, man får inget av honom som inte redan syns på utsidan. Hans tunga i min mun. Jag är bara en snygg tjej på en fest. Han låser sovrumsdörren bakom oss och tar sakta av min tröja i mörkret. Han kysser mina axlar och de spelar bowie i andra rummet, vilken låt var det, suffragette city, jag sjunger tyst med när jag tar av hans tröja "oh don't lean on me man cause you can't afford the ticket".

Sedan tänker jag på att du kanske gör samma sak med henne just nu. Efter det kysser jag honom lite hårdare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0