Att bli ett år äldre

Jag tänker att jag alltid sett på världen som jag ser på den nu, just nu genom mina 21-åriga ögon. Tankarna som vandrar i mig, de är uppbyggda på samma sätt som för 5 år sedan. 10 år sedan. Förändras de? Förändras jag?
Det gör jag ju. Snabbt i perioder och långsamt i andra. Är det därför vi inte är tillsammans längre? Är det därför det inte funkade? Inte höll? Är det därför ens äldsta närmaste vänner plötsligt en dag är ointressanta?

Förändringen som kommer med födelsedagar och år. Tårar, skratt och bråk och allt det där jävla vardagliga. När slutar förändringen inuti en? Gör den någonsin det? Ibland känns det som att jag stannade för längesen, ibland som att jag aldrig stannar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0