Slutet på Adam

Kan fortfarande inte förstå att jag snart inte kommer känna något alls för dig. Älska dig, javisst. Det är ändå en känsla som står över allt annat, men hur kan man älska någon man aldrig ser? Någon man aldrig pratar med, aldrig rör vid, aldrig delar upplevelser, saker, konflikter med?
I don't want to get over you som Stephin Meritt sjunger. Men du vill inte vara med mig och sådant kan man inget annat göra än att acceptera. Så vi går förbi varandra på gator, går förbi varandra på festivaler, på fester, på caféer, i parker, i butiker. Överallt finns du. En gång fanns du i mig, den starkaste känslan jag någonsin känt. Men nu cirkulerar du bara på ytan runtomkring mig. Och jag håller fast vid alla känslor i ett järngrepp, fast besluten vid att aldrig släppa, det är omöjligt för mig. Jag vill ju inte, men hjärtat vill. Tillslut vinner hjärtat, för det har alltid varit mitt hjärta som bestämt saker och ting för mig. Så nu är detta det sista jag skriver om dig, för det är så det måste bli. Det är slut, och de fantastiska stunder som varit du och jag kommer aldrig någonsin mer komma igen.
Jag accepterar det, men jag vill det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0