Gråa trista jävla skit söndag

Idag är det söndag. Hatar den här jäkla dagen. Är på landet och gör den här listan i tristessen.

Vad har du på dig?
Mammas gamla acne jeans som är för stora, ett militärgrönt fult linne, en ännu fulare (om möjligt) fleecetröja från Casall. Svettiga svarta strumpor.

Hur mår du?
Dåligt, har ett hål i hjärtat. Ibland känner jag inget alls och ibland jättemycket. Idag: jättemycket.

Vad önskar du just nu?
Att få jobba med något som jag tycker är roligt, i framtiden då. Få känna mening i tillvaron.

Vad har du ätit idag?

Kantarell-omelett, yoghurt, bär, bulle, kakor.

Vad ska du göra imorrn?
Åka hem till Stockholm. Träffa någon jag tycker om.

Och på tisdag?
Övningsköra!

Vem saknar du?
Adam. Så att det gör ont.

Senaste köp?
Taxi och öl

Vad skrattade du senast åt?
Mark Levengoods twitter. Han skrev något fruktansvärt roligt om Knausgårds "Min Kamp"- böcker.

Vad grät du senast åt?
Grät igår för jag såg en bild och så högg det helt plötsligt till i hela hjärtat. Ibland är det så, det liksom slår till och sen kan jag inte sluta. Försöker att inte börja för om jag gör det känns det som att jag aldrig kan sluta.

Vem sov du senast med?
Min bästaste vän Moa

Vad läser du just nu?
Min kamp 2 av Karl Ove Knausgård

Senast sedda film?
My week with Marilyn. Den var ganska tråkig.

Vilken svordom använder du mest?
Fan och helvete

Vem var den senaste som ringde dig?
Lycke

Har du dejtat någon av en annan religion?
Faktiskt inte

Senast 3 inkomna sms?
"Gott"

"Tja! Sorry att jag inte svarade igår, jag var så jävla full! Hur mår du?"

"Om nån vill börja i tanto är den välkommen!"

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
"Olle! Skicka låten"

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Alla teaterämnen.

Vilken är din favoritfrukt?
Är inte jätteförtjust i frukt. Gillar nektariner och bananer.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Mest Emma Watson tror jag. Också hon idol-Tove.

Vad är du rädd för?
Att flyga, att dö, att leva ensam för resten av livet.

En person du tycker är snygg?
Älskar Jason Segel så himla mycket. Han är som allra snyggast i freaks and geeks.

Blir du lätt svartsjuk?
Jättelätt. Är en grej jag hatar hos mig själv. Blir svartsjuk på allt nästan, och alltid helt obefogat.

Din favoritkaraktär ur en serie?
Ja kanske Nick Andopolis från freaks and geeks nu när jag nämde det innan. Sen så älskar jag Joan i Mad Men.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Katta, hon berättade lite om hur hon har det i Frankrike-

Vilket språk hade du velat lära dig?
Tyska.

Vad för sorts killar faller du för?
Roliga, högljudda, smarta och ofta nördiga.

Vart vill du åka just nu?
Till London och min bästa vän

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Vill verkligen ha ett stativ till min kamera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0