I want to drive you trough the night down the hills

Kvällen är det bästa jag har. När det blir mörkt utanför fönstret och mina föräldrar sover, då pirrar det i mig. Jag kan sitta i mitt fönster och röka, in och ut med andetag, känna hur det rivs i lungorna. Den beska smaken.
Sen så pirret, och jag tänker på allt som rör om i mig. Allt sorgligt och allt lycklig, de två känslorna är så starka. Jag har nästan inget mellanting i mitt liv, antingen är det jag-vill-bara-dö-sorgligt eller låt-mig-stanna-tiden-lyckligt.
Då sitter jag där och känner kall höstluft smyga in i rummet. Blanda ihop sig med sensommaren. Låter pirret styra tankarna. Låtsas att Stockholm är en stad full av myller och rum jag inte vet något om, låtsas att det är okänt och mörkt, mystisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0