5 ögonblick (2/5)

2. Jag var full, jättefull när han och jag snubblade in på den proppfulla klubben. Den ligger under Slussen, i den där gula gången tror jag. Jag kände mig så oförmögen att hålla händer och kropp i styr, de ville bara en sak och det var att få röra om i de där yviga lockarna. Vi hade nyss mötts upp hos en kompis, ingen annan hade varit sugen på att dra vidare men jag lyckades få med mig honom. Det pirrade lite vid tanken på att det bara skulle vara jag och han, han som var så fin och så förbjuden. Jag visste att jag inte fick känna så, men det började bli olidligt i mig och jag kunde inte släppa. Han var ju där och lyssnade så noga på allt jag sa och var så klok, så fin i sitt lockiga bruna hår och så snygg i sin rödrutiga skjorta.. Som en dragning jag inte kunde rå för.
Vi kom in och köpte öl, fast jag nog redan hade fått min beskärda del. Han var inte hälften så berusad som jag, vilket kanske var tur. Vi stod och pratade, fick skrika i varandras öron för att kunna höra något inne på den högljudda klubben. Jag minns att jag rörde hans midja jättemycket, drog honom nära mig och pratade i örat. Det brände i mig, ilade och pirrade. Kändes som att vi skulle kyssas när som helst, fast det egentligen var omöjligt.
Klubben stängde och vi gick ut därifrån. Började sakta promenera längs vattnet vid gamla stan. Plötsligt låg hans armar över mina axlar, han drog mig intill sig och så gick vi. Jag önskade att han aldrig skulle släppa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0