det luktar gott och jag är ledsen igen

Sådana små oupptäckta genier. Han skulle förstås tycka att det var fel, om jag kallade honom för geni. Geni kanske är fel ord men jag vet inte vad jag ska kalla det då. För han är så bra.

Älskling jag följer en dröm
Den är kvar när hela bankkontot tömts
Och älskling jag har ideal
För när allting är borta finns känslan kvar

Och Stockholm är bara en lögn
Bara yta och likgiltighet
Ett ställe där jag får min sömn, där jag gömmer mig i min lägenhet
Och folket här hyllar en dröm
Om att döden kommer vid 25
Om att ingen är värd någonting om det tar mer än tio minuter att ta sig hem

Men snälla det måste ta slut
Snälla älskling säg åt dom att jag inte står ut
Det verkar som samma sak
Om jag följer min dröm sviker jag mina ideal

Han heter Emil Johansson. Parker Lewis, kanske ni känner igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0