merry new year

Det töar ute nu. Det gamla året rinner bort i gråsmustigt vatten. Det trillar ner från alla tak, människor slaskar omkring i det på gatan. Det var ändå dags nu, tänker alla. Bort med det, försvinn iväg så att vi kan fylla våra gator och liv med något annat, något nytt.
Det är 5 dagar kvar till det nya året. Det är så stort, ett helt nytt år som man ska fylla. Men det är alltid mer nytt på pappret, för mig skulle det kunna vara vilket månadsskifte som helst, bara det att man dricker champagne och smäller fyrverkerier. Man lovar så mycket och hoppas så mycket och tänker så mycket, men det blir aldrig riktigt så i alla fall.


Jag önskar ibland att jag hade ett syskon att dela allt med.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag önskar också

2009-12-29 @ 14:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0