Veggie girl

Det var tänkt att jag skulle publicera lite argument för vegetarisk kost (ehm, vegetarianer), men eftersom att vi inte fick debattera i onsdags så får jag väl vänta med det.
Kanske kikar någon köttätare i min blogg och kan förbereda sig på vad som komma skall.

I alla fall så har jag kommit på mig själv med att drunkna i gamla minnen och önska att jag bara kunde stanna där förevigt. Ni vet, stanna i känslan och bland människorna.
Nu ska jag sova, klockan är 19:09 och jag ska sova.

The gift of memories is an awful curse and with age it just gets much worse
Stability - Death cab for cutie

Kommentarer
Postat av: Sandra

vegetariskt ska det vara =)vad annars liksom ?;

2008-01-17 @ 22:03:03
Postat av: Maria

Det stora negativa med att äta bara grönsaker är att man ökar chansen till att själv bli en grönsak.
Du vet... grönsak.

Stackars influerade Malin kommer knappt ens längre upp ur kartongen hon sover i.

2008-01-19 @ 19:46:13
URL: http://mariahh.blogg.se
Postat av: kaarrl

Man blir inte sjuk av att bara äta grönt. Däremot kan man lida av näringsbrist, vilket är ganska vanligt när man inte får i de proteiner och järn det animaliska ger oss. Därför måste vegetarianer oftast äta mer än köttätare. Sedan finns det olika nödvändiga preparat tillgängliga som inte framställs av döda djur. Jag respekterar vegetarianer, dock skulle jag aldrig klara av att utesluta kött från min kost.

2008-01-20 @ 14:52:35
Postat av: Maria

Äh, vadå.

Vem påstod att 'sjuk' och 'grönsak' var varandra motsvarande?

Alla vet att broccoli innehåller mycket järn. En smart grönsaksframtidad grönsaksätare bör alltså äta massvis med broccoli.

Vill man sedan överkonsumera en annan tungmetall, så kan jag starkt rekommendera den ståtliga Kungschampinjonen (Agaricus augustus).
Den innehåller nämligen extrema doser kadmium! ...samtidigt får man ju även i sig lite protein.

Toppen-toppen lixx,,...

2008-01-20 @ 22:39:54
URL: http://mariahh.blogg.se
Postat av: kaarrl

Uppfattade det så att du menade att om man åt mycket grönsaker blev man själv en ?grön-sak?. Är man som människa grön kan man ju inte må särskilt bra. Haha!

2008-01-20 @ 23:19:45
Postat av: Maria

Du tänker för mycket, Kaarrl ;) fast skämt åt sidan... x2... haha ^^

nej är man grön så mår man nog inte så bra, nej...

2008-01-22 @ 19:15:50
URL: http://mariahh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0