Sjuan byts ut mot en åtta, men sen då?

Jag skulle vilja summera år 2007 på något sätt, ungefär som slusatsen i en labb-rapport eller de sista raderna i en analys. Men det går inte, för det finns inget att säga, inget att summera.
2006 var så mycket bättre, och hur jag än försöker så kan jag inte sluta att jämföra åren. Det som stör mig mest är att de ju faktiskt bara är år. En vissa summa dagar. Känns nästan lite som att jag skulle börja summera varje månad när nästa börjar. Eller okej, inte riktigt så men nästan.
2006 var iallafall bäst. Jag tror nog att det alltid kommer vara det, och när jag är gammal och sitter inför döden kommer jag att tänka; "Jaa, år 2006, det var tider det."

Kommentarer
Postat av: josefin

jag kiom på idag att, tid, den existerar ju egentligen inte

vi har ju bara hittat på det

livet är begränsat, men det är ju fan inte indelat i sekunder och timmar och skit. det är ju bara, sedan tar det slut.

har såklart tänkt på sånt förr, men nu är det så uppenbart.

läskigt också, hur besatta vi (människorna) är av tiden. ju. faktiskt. eller hur agnes?

2008-05-19 @ 23:03:20
URL: http://www.myspace.com/whereismyhat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0