AFTONBLADET MÅSTE VARA VÄRLDENS MEST VÄRDELÖSA KVÄLLSBLASKA

Way out west var bäst. Det regnade inget alls, fast området var sådär lagomt lerigt i alla fall, lyckades till och med förstöra min nya skor. Kan tänka mig att jag såg väldigt festival-skabbig ut på tåget imorse, lera täckte större delar av mina ben/fötter, stora mörka ringar sträckte sig från mina ögon och neråt. Håret var (är) en katastrof.

HUR SOM HELST ÄR JAG ARG. Sigur Rós, som förövrigt var bästa spelningen på hela jävla festivalen blir rådissade i Aftonbladet. Någon Markus (tror det är samma snubbe som brukar recensera bidragen till Melodifestivalen, vilket isåfall säger en del) kallar deras musik för "hopplös glaciärprogg" och "dödligt trista jämranden". Detta får mig att ställa två frågor:

a) Var han på samma konsert som jag?
b) VAD FAN ÄR GLACIÄRPROGG?!

Deras spelning var helt otroligt sjukt jävla extraordinär. Killen framför mig böjde sig ner och hulkade under Sæglópur, och jag kan ärligt säga att även jag fällde några tårar. När de lämnade scenen ville ALLA se MER meer meeeer. Publiken vibrerade! Jonsi var rykande, levande, och hans röst trängde sig in i varenda jävla por i kroppen. Även porerna i alla små bd-poppare som stod på andra sidan området och väntade på att Mr Berggren och grabbarna skulle komma in på scenen. Jag har aldrig varit med om något liknande, och kommer väl aldrig få vara det igen.




Kommentarer
Postat av: sara

jag förstod verkligen inte när jag läste den recensionen i aftonbladet. jag, som knappt har lyssnat någonting på sigur rós, tyckte det var jättefint. men om han brukar recensera bidragen till melodifestivalen är han nog inte riktigt rätt person att recensera en sån här spelning

2008-08-10 @ 21:06:22
Postat av: agnes

sara, du totalt okända människa, var du där? visst var det underbart?! och nej, han är verkligen inte rätt person att recensera!! men aftonbladet kanske bara har en liten arg och ful underbetald musikjournalist att skicka ut.

2008-08-10 @ 22:46:49
URL: http://toujours.webblogg.se/
Postat av: sara

yes, jag var där! och jag brukar alltid tycka det är roligast att gå på spelningar med band som man lyssnat på, men det här var verkligen fint. men vet du, du stod faktiskt precis bakom mig på franz ferdinand! jag hade brunt, lite lockigt hår och randig tröja (säger dig förmodligen ingenting) men i alla fall. såg dig när jag väntade på fleet foxes också!

2008-08-11 @ 09:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0