Sälarna simmar på skärmsläckaren

16 dagar nykter. Det är så kort, men känns så långt. Jag dricker Brooklyn special effects på Häktet (den e alkfri). Mannen i baren är vacker, slät hy, pigga ögon, slank kropp. Jag tänker på P. Jag tänker på mannen. På Häktet finns Snygga Människor, man ska ragga här. Jag vill nog det, men nykterheten är så påtaglig, den gör mig för alert, för medveten om varje muskel. Och vill jag, egentligen?
Alkoholfri öl, gymmet kl 06, tennis, yoga, meditation. Det är kul att testa nya saker. Jag ska spela badminton med P, tänker på det medan de andra pratar om när de blev av med oskulden. Jag är sån dålig lyssnare. Vill bara delta i samtalet om det handlar om mig själv. Sveper ölen. Byter snus. Önskar att jag hade cigaretter. 
 
"Och när den vita månaden är över. Lämnar du mig då?" Vill jag skriva till P. Övertygad om att jag är hans tidfördriv. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0