Vilka är ni!!! Säg!!!

nämen om en skulle ta och ta en öl
öl
  öl 
   öl 
    öl
     öllöl
 
Ta och ta!
Jag längtar efter ruset som infinner sig, efter två öl. 
Jag borde plugga.
Utanför droppar det från taken, ibland faller de ner på huvudet och det går en ilning från nedslagsplatsen över ryggen
 
Det är nog fullt på andra lång ikväll. Det är shoreline-kväll på Jazzhuset.
 
 
Såhär ser jag ut! Gör mig till inför kameran, hopp om att se lite lite bättre ut. Förställa sig och hålla på, skämssköljning. Svart skämsvatten över hela mig. Dyblöt går jag ner för backen in på andra lång och sedan Publik. Där sitter någon och väntar, en kille kanske, han är från Norrland och ler brett när han ser mig.
Om det syns att jag är dyblöt låstas han inte om det, han bara ler och ler och lerlerlerlerler.
 
Kan vi hångla nu?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0